تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3750875
شناسه : 3750875
تاریخ :
ساخت سالیانه نیم میلیون مسکن در بافت‌های فرسوده با هوش‌ مصنوعی اقتصاد ایران: مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در آینده نزدیک و با استفاده از هوش مصنوعی، امکان ساخت سالیانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره بر ضرورت تشکیل پنجره واحد بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد و گفت: در این دوره تلاش شد تا برگزاری نشست‌های تخصصی به استان‌ها واگذار شود و در این مدت بیش از ۱۴۰ نشست تخصصی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، ۸۴ نشست توسط دبیرخانه‌های انتقال تجارب بازآفرینی شهری و پنج نشست تخصصی نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد.

ورود جدی ۷۰۰ شهرداری به حوزه بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه هم اکنون بیش از ۷۰۰ شهرداری به طور جدی به حوزه بازآفرینی شهری ورود پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: در این بین نباید از نقش مهم بخش خصوصی غافل شد، بخش خصوصی از امکانات بیشتری برای استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی برخوردار است و انتظار می‌رود با استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بازآفرینی شهری این امر شتاب بیشتری بگیرد.

آئینی ادامه‌داد: در بازآفرینی شهری همواره کیفیت بر کمیت ارجح است و استفاده از فضای هوش مصنوعی کمک مهمی به ارتقای کیفیت بازآفرینی می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند هم در تهیه طرح‌های کارآمد و با کمترین نقطه ضعف و هم در اجرا در بازآفرینی شهری مؤثر واقع شود؛ امیدوارم استفاده از هوش مصنوعی فتح بابی برای تحول کیفی در حوزه بازآفرینی شهری باشد.