تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3750870
شناسه : 3750870
تاریخ :
بصره با ثبت دمای ۵۰ درجه گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی جهان شد اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی سازمان هواشناسی گفت: امروز هفت شهر عراق در فهرست گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی قرار گرفتند و بصره عراق با دمای ۵۰ درجه سلسیوس، گرم‌ترین ایستگاه اصلی هواشناسی جهان شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های بین المللی هواشناسی، امروز هفت شهر عراق در فهرست گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی قرار گرفتند و بصره عراق با دمای ۵۰ درجه سلسیوس، گرم‌ترین ایستگاه اصلی هواشناسی جهان شد.

وی افزود: علاوه بر این، شهرهای «عماره» و «ناصریه» عراق نیز امروز با دمای ۴۹.۹ درجه سلسیوس به صورت مشترک در رده دوم گرم‌ترین ایستگاه‌های بین المللی هواشناسی (اصلی) قرار گرفتند.

ضیاییان تصریح کرد: در فهرست امروز گرم‌ترین ایستگاه‌های اصلی هواشناسی، هفت شهر عراق، شهر آباده ایران و ۲ شهر از عربستان و کویت به چشم می‌خورد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه‌داد: بر اساس اطلاعات واصله، امروز بیشینه دمای هوا در کربلا به بیش از ۴۸ درجه سلسیوس رسید.

ضیائیان گفت: آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی نشان می‌دهد که باد و گردوخاک و گرمای هوا دو پدیده مهم شهرهای زیارتی عراق تا اواخر هفته است.

وی اضافه‌کرد: پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در شهرهای زیارتی عراق تا آخر هفته به محدوده‌های ۴۵ تا ۴۷ درجه سلسیوس برسد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح‌کرد: شرایط گرمای هوا و باد و گردوخاک با نوسانات جزئی برای چهار پایانه مرزی «خسروی» در کرمانشاه، «مهران» در ایلام و «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان پیش بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان‌کرد: انتظار می‌رود بیشینه دما هوا در این چهار پایانه مرزی در روزهای آینده به ویژه روز دوشنبه به محدوده ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که شرایط جوی مرزهای «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان مساعدتر از سایر پایانه هاست؛ به طوری که انتظار می‌رود بیشینه دمای این ۲ منطقه تا اواخر هفته در محدوده‌های ۲۸ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان باشد.