تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3750868
شناسه : 3750868
تاریخ :
آمادگی گروسی برای بازدید از نیروگاه هسته‌ای کورسک اقتصاد ایران: رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمادگی خود را برای بازدید از نیروگاه هسته‌ای در کورسک، منطقه‌ای که اوکراین به تارگی با ادوات نظامی وارد آن شده است، اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، گروسی آمادگی خود را برای ارزیابی وضعیت و بازدید از نیروگاه هسته‌ای کورسک به دلیل نزدیکی محل اجرای عملیات نظامی به این نیروگاه اعلام کرد.

علاوه بر این، مدیرکل آژانس در مورد ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای از جمله نیروگاه اتمی زاپاروژیه، جایی که هیات آژانس در آنجا حضور دارد، ابراز نگرانی کرد.

روسیه امروز شنبه اعلام کرد که اوکراین آمادگی برای حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک را آغاز کرده است درحالیکه کی‌یف این را «تبلیغات» روسیه عنوان می‌کند.

وزارت دفاع روسیه هشدار داده است که به هر حمله‌ای به نیروگاه برق کورسک پاسخ قاطع خواهد داد. مسکو تاکید کرد که در صورت حمله، مناطق گسترده اطراف نیروگاه آلوده خواهد شد.

خبرگزاری ریانوستی خبر داد که الکسی لیخاچف مدیر شرکت روس‌اتم در مورد این وضعیت با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلفنی گفتگو کرده و وی را برای بازدید از نیروگاه کورسک دعوت کرده است.

انتهای پیام/