تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3750864
شناسه : 3750864
تاریخ :
روسیه: اوکراین آماده حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک می‌شود اقتصاد ایران: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اوکراین آمادگی‌ها برای انجام یک حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک را آغاز کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اینترفاکس، روسیه امروز شنبه اعلام کرد که اوکراین قصد حمله به نیروگاه هسته‌ای در منطقه کورسک را دارد. نیروهای ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چند روزی است وارد این منطقه مرزی در خاک روسیه شدند.

وزارتخانه خارجه روسیه از سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا فوری «اقدام‌های تحریک آمیز» اوکراین علیه تاسیسات هسته‌ای روسیه را محکوم و از نقض امنیت هسته‌ای جلوگیری کند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که به هر حمله‌ای به نیروگاه برق کورسک پاسخ قاطع خواهد داد. مسکو تاکید کرد که در صورت حمله، مناطق گسترده اطراف نیروگاه آلوده خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین می‌گوید: ما شاهد افزایش تبلیغات روسیه درباره طرح‌های ادعایی اوکراین برای استفاده از بمب‌های کثیف یا حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای هستیم. ما به طور رسمی این ادعاهای غلط را رد می‌کنیم.

کی‌یف مدعی است که هیچ قصد یا قابلیتی برای انجام چنین اقدام‌هایی ندارد.

شرکت دولتی روس‌اتم که مدیریت نیروگاه زاپوروژیه در اوکراین را بر عهده دارد، اعلام کرده است که کی‌یف امنیت هر دو نیروگاه را به خطر می‌اندازد.

خبرگزاری ریانوستی خبر داد که الکسی لیخاچف مدیر شرکت روس‌اتم در مورد این وضعیت با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلفنی گفتگو کرده و وی را برای بازدید از نیروگاه کورسک دعوت کرده است.

انتهای پیام/