تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3750854
شناسه : 3750854
تاریخ :
برقراری نظم امنیتی حرم امام حسین(ع) با حضور ۷هزار نیروی کمکی اقتصاد ایران: اداره حفظ نظم حرم مطهر حسینی از آغاز طرح امنیتی خود برای زیارت اربعین امام حسین (ع) خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از آستان قدس حسینی، رسول فضایل، رئیس اداره امنیتی حرم مطهر، گفت: طرح اداره حفظ نظم در زیارت اربعین در دفتر نماینده ولی فقیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس آن با کمک 7 هزار نیروی داوطلب به همراه کارکنان بخش، حفظ امنیت در حرم مطهر و مناطق اطراف برقرار شده است.

حسن رشید العباجی، تولیت حرم حسینی، نیز تصریح کرد: خدمات از چندین محور اعم از محورهای امنیتی و سازمانی و همچنین انسان دوستانه و خدماتی ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: این طرح شامل مشارکت هفت هزار داوطلب است که در تمام بخش‌های حرم مطهر امام حسین (ع) توزیع شده‌اند و بخشی از آنها برای حفظ و ساماندهی ورود و خروج زائران در محدوده حفاظتی حفره بیرونی خواهند بود. همچنین دوربین نظارتی امنیتی در بخش نظارت الکترونیکی فعال است.

العباجی تصریح کرد: این طرح همچنین شامل مشارکت گروه دفاع غیر نظامی با همکاری اداره دفاع غیر نظامی در استانداری کربلای معلی است که ماشین‌های آتش‌نشانی زیادی در محورهای شهر کربلا مستقر شدند که ورود و خروج زائران از مسجد مقدس حسینی را کنترل می‌کنند.

او با اشاره به اینکه گروه کشف مواد منفجره آمادگی خود را به همراه مشارکت نیرویی از صقر بغداد اعلام کرده است، اظهار داشت: در این رابطه در بخش خارجی و داخلی آمادگی کامل دفاعی و کنترلی وجود دارد.

او از وجود راهروهای ویژه برای افراد با نیازهای خاص داخل حرم امام حسین (ع) یاد کرد و گفت: این راهروها در ساعات مشخصی به منظور زیارت امام حسین (ع) و در روزهای اوج زیارت بازگشایی می‌شود. همچنین دروازه شهدا فقط برای افراد با نیازهای خاص در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/