تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3750851
شناسه : 3750851
تاریخ :
کاظمی:‌ معلمان شایسته دریافت مزایای بالاتری هستند اقتصاد ایران: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: .باید اعتراف کنیم پرداخت‌های رفاهی برای معلمان تا حد زیادی نادیده گرفته شده و معلمان شایسته دریافت مزایای بالاتر هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس و در دفاع از برنامه پیشنهادی خود طی سخنانی اظهار داشت: اینجانب مسیر حرفه‌ای ام به عنوان معلم را از مناطق صفر مرزی آغاز کرده و تا سرپرستی وزارت مشغول خدمت شده و با فرصت های این وزرات خاتنه آشنا هستیم و مشکلات آنم را با تمام وجود درک کرده‌ام.

وی افزود: وزرای آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب تا کنون هرکدام با نیت خیر برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش تلاش کرده‌اند اما چالش های بنیادینی در این وزارتخانه است که بر دوش ما سنگینی می کند و این چالش ها دغدغه‌ ملی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد: در آموزه‌های دینی تعلیم و تربیت ابزاری برای کمال انسان شناخته شده است. پیشرفت کشور هم باید با آموزش و پرورش مرتبط باشد و این وزاتخانه نقشی بی بدیل در توسعه کشور دارد و آموزش و پرورش امروز تصویرگر افق‌های آینده جامعه است.

وی تصریح کرد: به نمایندگی از جامعه معلمان تقاضا دارم بیایید و آموزش و پرورش را بر صدر بنشانید تا قطار پیشرفت همه جانبه کشور با شتاب مورد انتظار به حرکت در آید. اما امروز آموزش و پرورش به دلیل محدودیت منابع همواره از اولویت خارج شده و کمتر به نقش تمدن ساز آن توجه شده است.

کاظمی ادامه داد: حاکمیت نگاه هزینه‌ای به آموزش و پرورش و غفلت از مشارکت مردم در اداره آموزش و پرورش، تمرکز گرایی مفرط و کاهش تدریجی مقام معلم، کمبود نیروی انسانی و کسری بودجه  از جمله مشکلات جدی در آموزش و پرورش است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ما دربرابر این چالش‌ها مسئولیت داریم و باید در برابر تربیت فرزندان این مرز و بوم پاسخگو باشیم. آموزش و پرورش با وجود 1 میلیون نیرو بزرگترین وزارتخانه و تاثیرگذارترین دستگاه دولتی است و بالاترین فصل مشترک ملت و حاکمیت است.

وی با بیان کلیه فعالیت های پیش بینی شده در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی است،‌ گفت: به منظور دستیابی به این اهداف برنامه‌هایی عملیاتی تدوین کرده‌ایم. تقویت مدارس دولتی و رفع تبعیض‌ها و موانع موجود، بسط تعلیم و تربیت با کیفیت بخصوص در مناطق کمتر برخوردار جهت تحقق عدالت آموزشی،‌ حفظ و پاسداشت کرامت کودکان، ارتقا منزلت معلمان،‌ اتخاذ تمرکز زدایی و افزایش اختیارات مدارس، توجه به مهارت افزایی دانش آموزان و توجه به فناوری‌های جدید، ارتقا کیفیت یادگیری با ایجاد تغییرات اساسی در برنامه درسی، ضرورت ارتقا برنامه‌های پرورشی از جمله برنامه‌های اینجانب است.

کاظمی با اشاره به مشکلات و دغدغهای معلمان و دانش آموزان عنوان کرد: برای ایجاد هرگونه تحول در فرآیندهای تربیتی باید نقش معلمان در کانون توجه قرار گیرد.باید اعتراف کنیم پرداخت های رفاهی برای معلمان تا حد زیادی نادیده گرفته شده است و برای جبران زحمات آنها به نظام پرداخت مستقل و عادلانه نیاز داریم. معلمان شایسته دریافت مزایای بالاتر هستند و باید برای ارتقا کیفیت یادگیری دانش آموزان باید از معلمان کارآمد بهره مند شویم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خطاب به معلمان ادامه داد: به عنوان نماینده شما در دولت چهاردهم به نمایندگان مجلس تعهد می‌دهم صدای شما خواهم بود و تلاش می‌کنم فضای لازم برای کنشگری مسئولانه شما را فراهم کنم. ما به وسعت ایران مدیون شماییم و بهبود وضعیت شما را پیگیری خواهم کرد. حتما پیگیر مشکلات معیشتی خدمتکاران مدارس هم خواهم بود.

وی عنوان کرد: پیگیر افزایش فعالیت دانش آموزارن در مجلس دانش آموزش و سایر تشکل ها خواهم بود و حتما صدای شما را می‌شنوم. حتما نیازهای خانواده‌ها را مد نظر قرار می‌دهم و بیایید با همکاری یکدیگر آینده‌ای سرشار از موفقیت برای فرزندان بسازیم. راهبری نظام تعلیم و تربیت به عهده آموزش و پروش است اما موضوع تربیت یک مسئله ملی است و مجلس محترم می‌تواند بهترین همکار آموزش و پروش باشد. امیدارم با تلاش جهادی آینده‌ای روشن برای کشورمان رقم بزنیم.

انتهای پیام/