تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3750849
شناسه : 3750849
تاریخ :
دیپلمات ارشد انگلیس استعفا داد اقتصاد ایران: رئیس بخش برنامه‌ها و تخصص آفریقا در وزارت خارجه انگلیس به دلیل کمک‌های لندن به ارتکاب جنایات جنگی از سوی تل‌آویو، از مقام خود استعفا داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست مانیتور، یک دیپلمات ارشد انگلیس به دلیل ادامه فروش تسلیحات از سوی لندن به رژیم صهیونیستی از وزارت خارجه کشورش استعفا داد.

«مارک اسمیت» رئیس بخش برنامه ها و تخصص آفریقا در وزارت خارجه انگلیس با ارائه نامه ای با عنوان «همدستی FCDO در جنایات جنگی»، استعفای خود را اعلام کرد.

این مقام پیشین انگلیس در این خصوص گفت: اقدامات لندن توجیهی ندارد.

وی در این ارتباط نوشت: جای اندوه دارد که پس از یک دوره طولانی در حوزه خدمات دیپلماتیک، اکنون استعفا می‌ دهم؛ اما دیگر نمی‌ توانم وظایفم را انجام دهم، زیرا این وزارتخانه ممکن است در جنایات جنگی شریک باشد.

«مارک اسمیت» در ادامه اضافه کرد: هر روز شاهد نمونه های واضح و غیرقابل انکار جنایات جنگی و نقض قوانین بین المللی بشردوستانه در غزه توسط اسرائیل هستیم.

رئیس بخش برنامه ها و تخصص آفریقا در وزارت خارجه انگلیس افزود: چگونه اعضای ارشد و نظامیان اسرائیل قصد نسل کشی آشکار خود را ابراز کرده اند، سربازان اسرائیلی فیلم می گیرند، عمدا تخریب و غارت می کنند، اموال غیرنظامیان را به آتش می کشند و آشکارا به تجاوز و شکنجه زندانیان اعتراف می کنند.