تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3750845
شناسه : 3750845
تاریخ :
گردهمایی انتخاباتی همزمان ترامپ و هریس در پنسیلوانیا اقتصاد ایران: دونالد ترامپ و کامالا هریس، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همزمان در پایان هفته جاری گردهمایی‌های انتخاباتی خود را در ایالت کلیدی و حساس پنسیلوانیا برگزار می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان و کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها به طور همزمان در پایان هفته جاری، گردهمایی‌های انتخاباتی خود را در ایالت کلیدی و حساس پنسیلوانیا برگزار می‌کنند.

براساس این گزارش، ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گردهمایی خود را در شهر ویلکس بار در شمال شرقی پنسیلوانیا برگزار می‌کند. کامالا هریس معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز درآستانه گردهمایی ملی دموکرات ها در شیکاگو، یک سفر تبلیغاتی با استفاده از اتوبوس را از منطقه پیستبورگ در غرب پنسیلوانیا آغاز می‌کند.

پنسیلوانیا یکی از 3 ایالت با صنایع قدیمی در آمریکا در کنار ویسکانسین و میشیگان است که نقش مهمی در پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 داشتند. اما جو بایدن که در منطقه اسکارنتون پنسیلوانیا بزرگ شده، در سال 2020 آرای این ایالت را از آن خود کرد. این سه ایالت، تنها ایالت هایی در آمریکا هستند که از سال 2008 تاکنون پیروز نهایی رقابت های انتخاباتی را تعیین کرده اند.

ایالت پنسیلوانیا با داشتن 19 رای الکترال بزرگترین شانس نامزدهای انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر است. پس از پنسیلوانیا، ایالت میشیگان با 15 رای الکترال و ویسکانسین با 10 رای الکترال، بیشترین آرای الکترال را داشته و همگی جزو ایالت‌های حساس و کلیدی و سرنوشت ساز شناخته می شوند.

این در حالی است که بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و دانشگاه سیه‌نا، کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا کامالا هریس نامزد حزب دموکرات از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در سه ایالت کلیدی پیش افتاده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که هریس از رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا پیش است و در مجموع 50 درصد از حمایت‌ها را به دست آورده است درحالی که در آنها 46 درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

آرای هریس در نظرسنجی نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجه نسبت به آرای بایدن در همان ایالت‌های نوسانی است.

ترامپ در سال 2016، با حاشیه کمتر از یک درصد و اختلاف حدود 44 هزار رای در پنسیلوانیا پیروز شد؛ در حالی که جو بایدن در انتخابات 2020 با حاشیه 1/2 درصد و با اختلاف بیش از 80 هزار رای در این ایالت پیروز شد.

کمپین هر دو نامزد انتخاباتی، این ایالت را در صدر اولویت های انتخاباتی خود قرار داده اند از جمله پخش گسترده آگهی های تبلیغاتی در این ایالت.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد از زمان کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی در اواخر ماه جولای و اختصاص بیش از 110 میلیون برای آگهی‌های تبیلغاتی دموکرات‌ها در 7 ایالت چرخشی و کلیدی، حدود 42 میلیون دلار از این رقم برای ایالت پنسیلوانیا اختصاص یافته که این رقم دو برابر بیشتر از هر ایالتی است.  

اخیرا گروه های حامی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها 114 میلیون دلار را برای آگهی های تبلیغاتی خود در پنسیلوانیا  از اواخر ماه اوت تا زمان برگزاری انتخابات، در نظر گرفته‌اند. این رقم دو برابر رقم 55 میلیون دلاری درنظر گرفته شده برای ایالت آریزونا است.   

ترامپ و هریس هر کدام بیش از دهها بار در سال جاری به این ایالت سفر کرده‌اند. ترامپ در جریان یکی از این سفرها به باتلر پنسیلوانیا، در تاریخ 13 جولای هدف ترور نافرجام قرار گرفت. وی وعده داده که بار دیگر به این شهر سفر خواهد کرد. قرار است ترامپ روز دوشنبه در یک گردهمایی انتخاباتی در یورک پنسیلوانیا، درباره موضوعات اقتصادی صحبت کند. جی دی ونس معاون ترامپ نیز همان روز در فیلادلفیا سخنرانی کند.

کمپین هریس نیز اعلام کرد نامزد دموکرات ها به همراه معاونش تیم والز ، روز یکشنبه سفرهایی را به برخی مناطق این ایالت خواهند داشت. این نخستین باری است که هریس و والز به همراه همسرانشان در کنار یکدیگر یک گردهمایی انتخاباتی را برگزار می کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/