تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3750839
شناسه : 3750839
تاریخ :
صحن ام‌البنین(س) در حرم حضرت عباس (ع) به روی زائران باز شد اقتصاد ایران: حرم مطهر حضرت عباس (ع) سرداب صحن حضرت ام البنین (س) واقع در ضلع شمالی مشرف به حرم مطهر را برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) افتتاح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی عباسی، خلیل مهدی محمد، رئیس اداره مراقبت از حرم مطهر، از اتمام کار پروژه صحن حضرت ام‌البنین (س) برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد.

تهیه وسایل سرمایشی، نورپردازی و تهیه 600 فرش فاخر از جمله فعالیت‌های انجام شده در صحن حضرت ام البنین (س) است.

رئیس اداره مراقبت از حرم مطهر حضرت عباس (ع) تصریح کرد: این مکان برای پذیرایی از تعداد زیادی از زائرین زن، محل استراحت و عبادت آنها و کاهش ازدحام در سایر استراحتگاه‌ها آماده شده است.

 

 

در همین رابطه مونا وائل عباس، مدیر دفتر تولیت حقوقی امور بانوان حرم مطهر، نیز گفت: طبق دستورات احمد آل عباس صافی به عنوان تولیت حقوقی حرم مطهر حضرت عباس (ع) امروز در زیرزمین حرم ام البنین (س) از زائرین زن پذیرایی شده است.

او ادامه داد: کارکنان زن حرم مطهر خدمات درمانی، فرهنگی و مذهبی را آغاز خواهند کرد تا این مکان در خدمت و آسایش زائرین زن باشد.

مساحت کل حیاط صحن که 20 هزار متر مربع است، شامل زیرزمین می‌شود که کل مساحت را اشغال می‌کند. به این ترتیب 10 هزار متر مربع طبقه اول و دوم شامل دو تالار به مساحت چهار هزار متر مربع و حیاط مرکزی به مساحت شش هزار متر مربع است.

انتهای پیام/