تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3750836
شناسه : 3750836
تاریخ :
استقبال حرم علوی از زائران اربعین با آب استریل شده اقتصاد ایران: حرم مطهر امام علی (ع) با ۲.۵ میلیون لیتر آب استریل شده روزانه از طرح زیارت اربعین حمایت می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی حرم علوی، خادم فاضل الطباطبایی، مسئول بخش خدمت‌رسانی حرم مطهر امام علی (ع)، در خصوص خدمات ارائه شده در زیارت اربعین گفت: بر اساس بخشنامه دبیرخانه کل حرم مطهر، اجرای طرح را آغاز کرده‌ایم.

او تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای زیارت اربعین با آماده‌سازی تمامی مراکز خدماتی وابسته به حرم مطهر، آبنماها، موکب‌های خدماتی و نهادهایی که وظیفه حفاظت از شهر را با آب آشامیدنی، آب پخت و پز انجام می‌شود.

مسئول واحد خدمات‌رسانی حرم علوی از استفاده سیستم‌های جدید تصفیه آب آشامیدنی خبر داد و گفت: از طریق این سیستم میزان تولید آب استریل شده از 1.5 میلیون لیتر به 2.5 میلیون لیتر در روز رسید که سیستم‌های قبلی نیز قابل افزایش تا ظرفیت حدود 105 هزار لیتر در ساعت است.

او ادامه داد: علاوه بر این سه مخزن بزرگ آب استریل هر یک به ظرفیت ده هزار لیتر برای تجهیز چرخ‌های حوض ‌‌افزوده شده که آب را به خروجی‌های خدمات‌رسانی برای کاروان‌های خدماتی مستقر در کربلای معلی می‌رسانند.

الطباطبایی ادامه داد: تعداد کاروان‌های خدماتی مجهز به آب آشامیدنی، آب پخت و پز و آب مایع به حدود 300 کاروان خدماتی رسید که علاوه بر تأمین آب آشامیدنی در بیرون و داخل صحن بهداشتی، 200 هزار لیتر آب را برای تأمین 600 فن مه‌پاش آمده کرده است.

این مسئول واحد در خصوص فرآیند خنک‌سازی آب آشامیدنی خاطرنشان کرد: در فرآیند برای تصفیه دمای آب، گرمایش آب انجام می‌شود که از طریق آن حمام‌ها، خشکشویی‌ها و آشپزخانه‌ها تأمین می‌شود و نیازهای واقعی را در زمان حاضر تأمین می‌کند.

انتهای پیام/