تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3750823
شناسه : 3750823
تاریخ :
نگرانی رییس دپارتمان جوانان فدراسیون از عدم همکاری باشگاه‌ها اقتصاد ایران: رئیس دپارتمان جوانان فدراسیون فوتبال گفت: امیدواریم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تدبیری بیندیشند که با همکاری باشگاه‌ها بازیکنان را در اختیار داشته باشم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، سمیه دهقانیان رئیس دپارتمان جوانان فدراسیون فوتبال در خصوص اردوی تیم ملی زیر ۲۰ سال فوتبال کشورمان در کشور چین برای برگزاری دو دیدار دوستانه با جوانان این کشور گفت: برای حضور قدرتمند در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و همچنین کسب مجوز حضور در جام جهانی در حال برگزاری اردوهای آماده سازی و حضور در چند تورنمنت تدارکاتی هستیم. از جمله برنامه‌هایی که تیم ملی زیر ۲۰ سال برای آماده سازی داشته می‌توان به حضور موفق در کافا نام ببریم که موفق به کسب عنوان قهرمانی در آنجا شدند و قبل از آن در اردوی ترکیه حضور داشتند و چند بازی دوستانه برای کسب تجربه انجام دادند.

او با اشاره به عدم حضور تعدادی از بازیکنان تیم ملی جوانان در اردوی چین تاکید کرد: یک ماه قبل از اعزام به کشور چین مکاتباتی را با باشگاه انجام دادیم تا بازیکنان دعوت شده در اردو حضور پیدا کنند. متأسفانه حداقل ۱۲ بازیکن اصلی ما به دلیل حضور در تمرینات پیش فصل و هفته اول رقابت‌های لیگ برتر نتوانستند ما را همراهی کنند. جنبه مثبت و خوشحال کننده ما از این است که تیم ملی نوجوانان به قدری پیشرفت کرده بود که با درخشش آنها در رقابت‌های جام جهانی نوجوانان موفق شدند جذب باشگاه‌های لیگ برتری شوند. الان هم آنها را به عنوان بازیکن تیم ملی و هم بازیکن تیم‌های باشگاهی لیگ برتر می‌بینیم.

دهقانیان ادامه داد: نگرانی سرمربی تیم جوانان بابت این مساله است که بازیکنانی که دعوت کرده و روی آنها سرمایه گذاری کرده است تا به کمک تیم بیایند و در رقابت‌های آسیایی موفق باشند نمی‌توانند در بازی‌های تدارکاتی بین‌المللی آنها را داشته باشد که این اتفاق در آستانه برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا که در فیفادی نیست مجدداً ما را با این چالش روبرو می‌کند. امیدواریم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تدابیری بیندیشند که با همکاری باشگاه‌ها و سازمان لیگ این بازیکنان را در اختیار داشته باشم و تیم ملی با حداکثر توان در این رقابت‌ها شرکت کند.

او با ابراز رضایت از بازی‌های دوستانه مقابل چین تصریح کرد: این بازی‌ها در حد مسابقات رسمی و معتبر آسیایی برگزار شد و کاملاً با نظم و ساختار منسجم و مرتبی همراه بود. دو رقابت در شهر «شن شیء» برگزار شد. در مسابقه اول که در شهر «شن‌شی» چین برگزار شد بیش از ۱۰ هزار نفر تماشاگر آمده بود. ضمن اینکه تشریفاتی که برای یک مسابقه آسیایی مدنظر باشد در این مسابقه با حضور تمام مسئولین فدراسیون فوتبال چین ایجاد شده بود.

رئیس دپارتمان جوانان فدراسیون فوتبال یادآور شد: مسیر طولانی پرواز به چین، اختلاف زمانی و آب و هوایی با کشور محل برگزاری بازی به نظر می‌رسید تأثیر خودش را روی عملکرد تیم جوانان در نیمه نخست بازی نخست گذاشت. اما در ادامه همین بازی و بازی بعدی توپ و میدان به طور کامل در اختیار تیم ملی جوانان ایران بود که عملکرد آنها با وجود نبودن تعداد بسیار زیادی از بازیکنان اصلی چند ماه اخیر ستودنی بود.

دهقانیان خاطرنشان کرد: بسیاری از بازیکنانی که همراه ما بودند برای اولین بار پیراهن تیم ملی را بر تن داشتند. تیم ملی چین هم از یک سرمربی کروات و کادر فنی قوی همچون تیم ملی کشورمان بهره می‌برد و بسیار پیشرفت کرده بود و از لحاظ تاکتیکی بسیار منسجم‌تر شده بود. این بازی نوید خیلی خوبی برای شناخت هر چه بیشتر کادر فنی تیم ملی ایران و ایجاد تجربه در بین بازیکنان بود. اگر ما به جوانان اعتماد کنیم حتی بازیکنانی که شاید خیلی مطرح نباشند قطعاً حضور موفقی می‌توانند در تیم ملی داشته باشند امیدواریم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همچون گذشته با حمایت‌های بیشتر دست به دست هم بدهند تا این تیم به موفقیت برسد.

او در پایان ضمن اشاره به حمایت‌های فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: قطعاً باید قدردان زحمات مدیران مجموعه فدراسیونی بود که اهداف خوبی را برای موفقیت تیم‌های پایه در نظر گرفته است. از مجموعه شهرداری تهران هم که در این مدت همراه ما بوده و هستند قدردانم.