تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3750799
شناسه : 3750799
تاریخ :
افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: ناتو به کورسک حمله کرده نه اوکراین! اقتصاد ایران: افسر اطلاعاتی سابق با اشاره به شرایط ملتهب در منطقه مرزی کورسک روسیه، گفت که به باور وی، ناتو به روسیه حمله کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق آمریکا و بازرس تسلیحاتی سازمان ملل متحد می‌گوید که به باور وی، حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه، تحت هدایت ناتو انجام شده است.

ریتر دراین‌باره گفت: آنچه در کورسک رخ داد، حمله ناتو به روسیه است. ماجرا این نیست که روسیه به اوکراین حمله کرد و اوکراینی‌ها مجبور به واکنش و حمله به روسیه شدند؛ نه، اینطور نیست. روسیه به اوکراین حمله نکرد.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که روسیه به جنایات جنگی اوکراین که از کودتای ۲۰۱۴ «میدان» در کی‌یف جریان دارد، پاسخ داد؛ و نیرویی که (در کورسک) پیشروی می‌کند، نیرویی است که ناتو آن را ساخته و پرداخته است.

به گفته ریتر، ارتش اوکراین از شرایطی که در کورسک جریان دارد، درس می‌گیرد و از این تجربه در آینده استفاده خواهد کرد.

منطقه مرزی کورسک روسیه از ششم آگوست زیر آتش حملات اوکراین قرار گرفته است. براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، ۱۲ غیرنظامی کشته و ۱۲۱ نفر از جمله کودکان زخمی نیز شده‌اند. تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر این منطقه را ترک کرده یا تخلیه شده‌اند و براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، کی‌یف در این حملات بیش از ۲ هزار و ۳۰ نیرو، ۳۵ تانک و ۳۱ خودروی زرهی را از دست داده است.