تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3750797
شناسه : 3750797
تاریخ :
نقشه اوکراین برای بازی با «بمب کثیف» به خواهرخوانده چرنویل اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه با اشاره به دریافت اطلاعات بسیار مهم درباره نقشه اوکراین برای حمله به نیروگاه هسته‌ای منطقه کورسک، اعلام کرد که چنین اقدامی به واکنش سخت نظامی مسکو منجر خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با اشاره به آنچه طرح کی‌یف برای حمله به نیروگاه اتمی منطقه کورسک و به‌بار آوردن فاجعه و آلودگی رادیواکتیوی خوانده شده است، تاکید کرد که چنین اقدام عامدانه‌ای به واکنش تلافی‌جویانه سخت مسکو خواهد انجامید.

گزارش‌هایی که دیروز به دست وزارت دفاع روسیه رسیده، حاکی از آن است که نیروهای اوکراین در تدارک اقدام تحریک‌آمیز هسته‌ای و استفاده از «بمب کثیف» در منطقه کورسک روسیه هستند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، کی‌یف به وضوح قصد دارد تا این حمله را به گردن روسیه انداخته و مدعی شود که مسکو آن را با هدف حمله متعاقب به نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین انجام داده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که در این ارتباط منتشر شده، آمده است: ما چنین اقداماتی از جانب رژیم کی‌یف با حمایت حامیان غربی‌اش را نقض مستقیم و آشکار کنوانسیون بین‌المللی می‌دانیم که در قطعنامه ۱۳ آوریل ۲۰۰۵ مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره واکنش نظامی علیه تروریسم هسته‌ای تصویب شد.

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: در صورتی که کی‌یف نقشه مجرمانه خود را با هدف ایجاد فاجعه‌ای عامدانه (با استفاده از بمب کثیف) که به آلودگی رادیواکتیوی در بخش‌های گسترده‌ای از بخش اروپایی این قاره منجر خواهد شد، پیاده کند، آنگاه روسیه بلافاصله نسبت به واکنش نظامی سخت و اتخاذ تدابیر نظامی-فنی تلافی‌جویانه اقدام خواهد کرد.

تاسیسات و ساختمان نیروگاه هسته‌ای کورسک که اغلب خواهر دوقلوی نیروگاه چرنوبیل خوانده می‌شود، با معماری تقریباً مشابه، در مجموع توان تولید ۴ هزار مگاوات برق را دارد. چهارمین رآکتور این نیروگاه دسامبر ۱۹۸۵ یعنی چند ماه پیش از فاجعه چرنوبیل، فعال شد.