تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3750795
شناسه : 3750795
تاریخ :
عقبگرد دلار/ قیمت دلار ۵۸ هزار تومان شد اقتصاد ایران: قیمت دلار که از چند روز پیش روند کاهشی به خود گرفته بود امروز وارد کانال ۵۸ هزار تومان شد و هم اکنون روی رقم ۵۸ هزار و ۳۰۰ هزار تومان تثبیت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نخست مرداد ماه بازار طلا و ارز در پی اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه رهبر دفتر سیاسی حماس در تهران، واکنش‌های هیجانی نشان دادند و روند صعودی به خود گرفتند؛ به گونه‌ای که دلالان و سوداگران با استفاده از فرصت پیش آمده به دنبال دامن زدن به نوسانات در بازار بودند تا قیمت‌ها بالاتر رود؛ تلاش دلالان در آن بازه زمانی جواب داد و قیمت دلار از مرز ۶۰ هزار تومان گذشت.

با توجه به تجربه‌ای که در بهار امسال و پس از عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی داشتیم، مبرهن بود که بازار بعد از گذشت مدت کوتاهی به روال قبل خود بازمی گردد چراکه وقتی بازار با هیجانات زودگذر همراه می‌شود، پس از گذشت مدتی، به روال قبل خود باز می‌گردد و حباب ایجاد شده نیز تخلیه می‌شود.

بر همین اساس نیز، پس از گذشت یک دوره زمانی از انتشار خبر شهادت اسماعیل هنیه و بازگشت آرامش و ثبات نسبی در فضای سیاسی و کشورهای منطقه، قیمت دلار از چند روز پیش روند کاهشی به خود گرفت و امروز وارد کانال ۵۸ هزار تومان شد و هم اکنون روی رقم ۵۸ هزار و ۳۰۰ هزار تومان تثبیت شده است.

به گزارش مهر، طبق تاکید کارشناسان، نباید التهابات احتمالی بازار ناشی از رخدادهای سیاسی را بلندمدت دانست زیرا واقعیت این است که نوسانات اینچنینی کاملاً مقطعی و زودگذر است.