تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3750793
شناسه : 3750793
تاریخ :
هم‌پیمایی زوار اربعین با پلتفرم «سرویس سفر اشتراکی» اقتصاد ایران: یک شرکت دانش بنیان با ارائه پلتفرم «سرویس سفر اشتراکی» به کمک زوار اربعین آمده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، احمد تابنده، رئیس هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان پیمایش برخط به همراه در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: در مجموعه پیمایش بر خط همراه، پلتفرمی برای توسعه، ترویج و ساده‌سازی سفرهای اشتراکی ساخته‌ایم. در این سیستم سرویس سازمانی، سرویس اشتراکی و موضوع هم‌پیمایی را راه‌اندازی کرده‌ایم. افرادی که می‌خواهند با یک خودرو مسیر مشترکی را پیمایش کنند از این ابزار استفاده می‌کنند.

اصلی‌ترین سرویسی که مجموعه پیمایش بر خط ارائه می‌دهد، سرویس اشتراکی است. در سرویس اشتراکی سعی می‌کنیم افرادی که هم‌مسیر هستند را شناسایی کنیم. با توسعه برخی ابزارها، افراد هم‌مسیر را از طریق آن‌ها شناسایی می‌کنیم. سپس با اطلاع‌رسانی به آنان، سرویس مشترک را راه‌اندازی می‌کنیم. افراد نیز در اپلیکیشن به صورت هفتگی و ماهانه رزرو و مسیر را تردد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سرویس‌های اشتراکی مدل کسب و کار B۲C است یعنی ناوگانی که خدمات حمل و نقل ارائه می‌دهد به صورت تخصصی حمل و نقل ون یا مینی بوس و سواری است اما در حوزه هم‌پیمایی مدل C۲C است یعنی افرادی که مسیر مشخصی را پیمایش می‌کنند اگر فضای خالی و جا داشته باشند می‌توانند دیگران را نیز در آن مسیر با خود همراه کنند.

تابنده در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد مجموعه این است که بعد از چند سال فعالیت، خدمتی که به عنوان فرضی مفید و کاربردی بود مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفت و افراد بسیاری جذب و همراه سامانه‌ی ما شدند.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم حدود ۶۶ نفر مشغول به کار هستند.

تابنده در خصوص کاربرد محصولات خود در رویداد اربعین افزودند: در دو سال گذشته به زائرین ایام اربعین خدمات رسانی کرده‌ایم. سال اول فقط هم‌پیمایی بود ولی سال دوم ( ۱۴۰۲) علاوه‌ بر هم‌پیمایی که افراد به صورت رایگان دیگران را در مسیر می‌برند و می‌آورند، سرویس اشتراکی را نیز راه‌اندازی کردیم. به دلیل آنکه امکان رزرو و فروش و کنسلی در مسیر وجود دارد، رزرو، برنامه‌ریزی و خدمات حمل و نقل تهران به مهران و برعکس را از طریق ون‌های تحت مالکیت شهرداری تهران فعال کرده‌ایم.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: در ارتباط بین روستاها و شهرها چالش رفت و آمد جدی است. با توجه به اینکه مدل خدمات ما نسبت به روش‌های سنتی بهینه‌تر است، استفاده از آن بسیار کاربردی است. در گذشته یک مینی‌بوس مربوط به یک روستا بود ولی در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها و کاهش توان پرداخت این روش منطقی نیست. در سرویس ما مشخص است که یک مینی‌بوس چه زمانی حرکت می‌کند در نتیجه برای دسترسی روستاها به شهر روش ما بسیار کاربردی است ولی نیاز به حمایت و سرمایه‌گذاری داریم.