تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3750773
شناسه : 3750773
تاریخ :
"کوسه‌های کوکائینی" سلامت انسان را تهدید می‌کنند اقتصاد ایران: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که آلودگی کوسه‌ها با کوکائین در آب‌های ساحلی برزیل ممکن است اثرات منفی بسیاری بر چرخه حیات دریایی داشته باشد و نهایتاً انسان که از این موجودات تغذیه می‌کند را نیز تهدید کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حدود دو هفته پیش خبر آلوده شدن 13 کوسه در سواحل ریودوژانیرو برزیل به کوکائین خبرساز شد. پس از انتشار این خبر، دانشمندان درباره آلوده شدن زنجیره غذایی دریایی به این ماده مخدر اظهار نگرانی کردند.

در همین رابطه، مؤسسه محیط زیستی اوسوالدو کروز در برزیل تحقیق را انجام داده که نشان داد بافت‌ها و ماهیچه‌های تمام 13 کوسه‌ای که مورد آزمایش قرار گرفتند، مملو از کوکائین و مقادیر قابل توجهی از بنزوئیل‌اکگونین (متابولیت اصلی کوکائین) بودند. این یافته‌ها می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای اکوسیستم‌های دریایی داشته باشد.

این مطالعات نشان می‌دهد که آلودگی با کوکائین در آب‌های ساحلی برزیل ممکن است اثرات منفی بسیاری بر چرخه حیات دریایی داشته باشد و نهایتاً انسان که از این موجودات تغذیه می‌کند را نیز تهدید کند.

دانشمندان با بیان اینکه این وضعیت فقط مختص برزیل نیست، می‌گویند: کشور برزیل با مشکل جدی آلودگی کوکائین مواجه است که به دلیل تولید و صادرات بالای این ماده مخدر تشدید می‌شود. آلودگی دارویی می‌تواند بر تمام زنجیره غذایی دریایی تأثیر بگذارد و نتایج بالقوه‌ای مانند تغییر در رفتار حیوانات، کاهش موفقیت تولید مثلی، و افزایش نرخ مرگ‌ومیر را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/