تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3750756
شناسه : 3750756
تاریخ :
آلمان کمک مالی جدیدی برای اوکراین تصویب نمی‌کند اقتصاد ایران: بر اساس برنامه ریزی بودجه فعلی در دولت فدرال آلمان و اقدامات ریاضتی برنامه ریزی شده، برلین دیگر کمک مالی جدیدی را برای اوکراین تایید نخواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دولت فدرال آلمان ظاهراً فعلاً نمی‌خواهد پرداخت کمک بیشتر به اوکراین را تأیید کند.

بر اساس اطلاعات روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، طبق برنامه ریزی بودجه فعلی، دیگر هیچ پول جدیدی برای کمک های نظامی در دسترس نیست. دلیل این امر نیز اقدامات ریاضتی از سوی صدراعظم و وزارت دارایی آلمان است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تجهیزاتی که قبلاً تأیید شده اند معمولاً همچنان تحویل داده می شوند، اما درخواست های اضافی از وزارت دفاع دیگر نباید به خواست اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان تایید شود. کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان در نامه ای به بوریس پیستوریوس ، وزیر دفاع آلمان در 5 اوت درخواستی در این زمینه را ارائه کرد. روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ همچنین به اسناد و ایمیل هایی که در این باره دارد اشاره می کند.

در این بیانیه آمده است که "اقدامات جدید" تنها در صورتی امکان‌پذیر است که "تامین مالی" در برنامه‌های بودجه برای این سال و سال‌های آینده انجام شود. بر این اساس باید اطمینان حاصل شود که حد و مرزهای تعیین شده رعایت می شود.

بودجه برای اوکراین به مبلغ حدود هشت میلیارد یورو در حال حاضر برای سال جاری برنامه ریزی شده است. حداکثر سقف برنامه ریزی شده برای سال آینده چهار میلیارد یورو است و ظاهراً قبلاً بیش از میزان اختصاص یافته، تعیین شده است.

به گزارش این روزنامه آلمانی کمیته بودجه پارلمان آلمان این موضوع را تایید کرد. آندریاس شوارتز، کارشناس بودجه حزب سوسیال دموکرات که مسئول سیاست دفاعی است، به این روزنامه گفت که در حال حاضر هیچ سفارش جدیدی برای اوکراین ارسال نمی شود زیرا دیگر تامین مالی نمی شود.

اینگو گدچنس، سیاستمدار بودجه حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز محدودیت کمک به اوکراین را تأیید کرد. وی در این باره گفت: از روزی به روز دیگر، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان و ائتلاف دولتی موسوم به چراغ راهنمایی در حال توقف حمایت های مالی و در نتیجه نظامی از اوکراین هستند.

از محافل وزارت دارایی فدرال آلمان گفته شد که، به عنوان یک قاعده کلی، "تمامی تصمیمات برای حمایت از اوکراین با هماهنگی نزدیک با صدراعظم فدرال اتخاذ خواهد شد."

بر اساس این گزارش، دولت فدرال به ویژه با کشورهای گروه 7 و اتحادیه اروپا برای باز کردن یک ابزار مالی کوتاه مدت به ارزش 50 میلیارد دلار برای اوکراین با استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه کار می‌کند.

اندکی قبل از پایان مهلت تعیین شده، احزاب دولت فدرال متشکل از سوسیال دموکرات ها، سبزها و حزب لیبرال دموکرات با تغییراتی در پیش نویس بودجه فدرال 2025 موافقت کردند. برخی از موارد مورد اختلاف حل شده است، اما شکاف مالی دوازده میلیارد یورویی همچنان باقی است. این پول باید پس انداز شود، بدون اینکه دقیقاً مشخص باشد در چه زمینه‌هایی باید صرفه جویی انجام شود.

«کریستین لیندر»، وزیر دارایی آلمان تنها با اشاره به برنامه‌های کنونی بودجه این کشور صراحتا اعلام کرد آلمان برنامه‌ای برای ارسال کمک‌های مالی جدید به کی‌یف ندارد.

دویچه وله به نقل از وزیر دارایی آلمان گزارش کرد: «آلمان باید کمک‌های نظامی به اوکراین را محدود کند. طبق برنامه کنونی بودجه دولت فدرال، هیچ بودجه جدیدی برای اوکراین در نظر گرفته نشده است.»

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (24 فوریه 2022)، کشورهای غربی از جمله آلمان به عنوان دومین حامی کی‌یف پس از ایالات متحده کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام/