تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3750716
شناسه : 3750716
تاریخ :
نتانیاهو توافق آتش بس را به شکست کشاند اقتصاد ایران: یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که نتانیاهو با فریبکاری در موضوع آتش بس، از دستیابی به توافق در این زمینه جلوگیری می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، غازی حمد از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی مذاکرات دوحه و تلاش‌های میانجی‌گران را خنثی کرد، افزود: در این دور از مذاکرات در دوحه هیچ پیشرفتی حاصل نشد و هیچیک از موضوعات مورد اختلاف نیز حل نشد.

حمد افزود: هیچ توافقی بدون برقراری آتش‌بس کامل و دائمی، خروج اشغالگران از نوار غزه، بازگشت آوارگان و انعقاد قرارداد مبادله اسیران امکان‌پذیر نیست.

حمد با اشاره به اینکه موضع جنبش حماس درباره این باره مستحکم است، افزود: ما دیگر وارد هیچ مذاکره بیهوده‌ای نخواهیم شد، نتانیاهو فریبکاری پیشه کرده و از تحقق توافق در زمینه آتش بس طفره می‌رود.

وی توضیح داد: نتانیاهو شرایط جدیدی را تعیین می‌کند و آنچه قبلاً بر سر آن توافق شده بود را تضعیف می‌کند، تا جایی که به نظر می‌رسد هدف او ادامه جنگ است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: نتانیاهو به صراحت اعلام می‌کند که جنگ را متوقف نخواهد کرد.

حمد در خصوص پیش‌نویس ارائه شده برای توافق آتش بس در دوحه که در آن هیچ نقطه ابهام آمیزی وجود نداشته، گفت: طرف اسرائیلی در پاسخ به این پیشنهادات تعلل کرده و پس از آنکه پیش‌تر بر سر عقب نشینی کامل اسرائیل از محور فیلادلفیا توافق شده بود، اما رژیم اشغالگر شرط‌های جدیدی در این زمینه مطرح کرد.

حمد با رد گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در مورد آمادگی تل آویو برای عقب نشینی از محور فیلادلفیا، خاطرنشان کرد: مقاومت به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که اشغالگران در بخشی از نوار غزه حضور داشته باشند.

حمد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد خلأ رسیدن به توافق را حفظ کند تا بتواند به جنگ بازگردد، تاکید کرد که باید میانجیگران به تل آویو فشار وارد کنند تا با آنچه قبلاً توافق شده بود، موافقت کند.

حمد در خصوص پاسخ حزب الله و ایران به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، پس از هدف قرار دادن فرمانده فؤاد شکر در حومه جنوبی بیروت و رهبر جنبش حماس، شهید اسماعیل هنیه در تهران، گفت: حزب الله و ایران حق دارند به جنایات رژیم اشغالگر پاسخ دهند و این موضوع جدا از مذاکرات است.

حمد خاطرنشان کرد: واشنگتن متقاعد شده است که نتانیاهو مانعی برای دستیابی به توافق است و اگر در منطقه درگیری ایجاد شود، باید وی را مسئول بدانند.

عضو دفتر سیاسی حماس در نوار غزه درباره نقش حزب‌الله در جبهه حمایت از مقاومت در نوار غزه گفت: حزب‌الله بیش از ۱۰ ماه است که می‌جنگد و شهید می‌دهد و ما از آن بخاطر هر آنچه که انجام می‌دهد تشکر می‌کنیم، البته این واقعیت آشکار است که رژیم اشغالگر فقط زبان زور را می فهمد.

حمد با اشاره به اینکه ملت‌های عرب باید دیوار سکوت را بشکنند و با مردم فلسطین همراهی کنند، افزود: ما قرن‌ها است که این گونه شاهد عربده کشی صهیونیست‌ها در منطقه نبوده‌ایم.