تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3750702
شناسه : 3750702
تاریخ :
حماس: مفاد آتش‌بس غزه دیکته‌های تحمیل شده آمریکاست اقتصاد ایران: سامی ابو زهری، یکی از رهبران جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد که مفاد آتش‌بس نوار غزه دیکته‌های تحمیل شده آمریکا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سامی ابو زهری، یکی از رهبران جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز شنبه اعلام کرد که اشغالگران رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند مانع از توافق آتش‌بس در نوار غزه شوند.

این رهبر جنبش حماس افزود که واشنگتن از موضع رژیم اسرائیل به طور کامل حمایت می‌کند و اشغالگران از مفاد قبلی توافق نیز عقب نشینی کرده‌اند.

سامی ابو زهری اظهار داشت: ما با توافق یا مذاکره واقعی روبرو نیستیم، بلکه با دیکته‌های تحمیل شده آمریکا مواجه هستیم.

رهبر جنبش حماس در ادامه اظهار داشت که واشنگتن سعی می‌کند از هرگونه تحرک در منطقه علیه رژیم صهیونیستی جلوگیری کند و صحبت کردن از نزدیک بودن توافق آتش بس یک توهم است.

سامی ابو زهری در پایان افزود که آنچه از میانجی‌ها شنیده می‌شود حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی از مفاد قبلی توافق در دوم جولای عقب نشینی کرده است.

در همین راستا، «حسام بدران» رئیس دفتر روابط ملی در جنبش حماس نیز امروز اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با مذاکرات در حال وقت‌کشی است و آمریکا نیز همچنان از این رژیم حمایت و پشتیبانی می‌کند.

بدران اظهار داشت که فلسطینی‌ها به آنچه که در سند دوم جولای مورد توافق قرار گرفته، پایبند هستند و این طرحی است که اسرائیلی‌ها تحت حمایت آمریکا و با تکیه بر سخنرانی بایدن و پس از آن قطعنامه شورای امنیت ارائه داده‌اند.

رئیس دفتر روابط ملی در جنبش حماس گفت که حماس و گروه‌های فلسطینی بر توقف جنگ و نسل‌کُشی علیه ملت فلسطین اصرار دارند.

قطر  دیشب اعلام کرد که مذاکرات غزه در شهر دوحه به پایان رسیده و بنا به ادعای واسطه‌‌ها مانند آمریکا، این دور از مذاکرات سازنده و مثبت بوده است.

بایدن بعد از این اعلام کرد که ما پیشنهادی به منظور حل مسائل حل نشده جهت بررسی در شهر قاهره طی هفته آینده مطرح کردیم.

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) نیز با تأئید این خبر گفت که نخست وزیر قطر، رئیس موساد و شخص او آخر هفته جاری در قاهره خواهند بود.

انتهای پیام/