تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3750680
شناسه : 3750680
تاریخ :
برقراری ۴ هزار پرواز برای جابه زوار عتبات عالیات از فرودگاه امام اقتصاد ایران: مدیرعامل شهر فرودگاهی امام گفت: آمادگی برقراری ۴ هزار پرواز برای جابه جایی زوار اربعینی در این فرودگاه وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد زائرین پرواز مستقیم از تهران به نجف داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز (شنبه ،۲۷ مردادماه) در آئین آغاز عملیات اربعینی حسینی و سالگرد تدفین شهید گمنام با اشاره به اینکه از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه پروازهای اربعین حسینی به مقصد عراق آغاز شده است، گفت: سال گذشته ۸۲ درصد پروازهای اربعین از شهر فرودگاهی امام خمینی انجام شد و ۸۲ درصد زائرین پرواز مستقیم از تهران به عتبات عالیات پرواز داشتند و در بازه زمانی اربعین حدود ۳ هزار پرواز وظیفه‌ای برقرار شد؛ البته ۳۵ درصد از زائران حجاج سال گذشته نیز از این ترمینال اعزام شدند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ادامه تاکید کرد: امسال هم آمادگی و امکانات برقراری ۴ هزار پرواز از فرودگاه امام در بازه زمانی اربعین وجود دارد؛ البته علاوه بر خدمات رسانی به زائرین حسینی، ۲۵ موکب فرهنگی به مناسبت عزای حسینی نیز در فرودگاه امام برپا خواهد شده است.

وی افزود: همچنین، ترمینال سلام با ۵۴ هزار متر برای خدمات عتبات و حجاج راه اندازی کردیم و براساس برنامه‌ریزی‌ها این ترمینال به ثبت بین‌المللی نیز خواهد رسید؛ پیش بینی می‌شود امسال ۷۰ درصد زائران از ترمینال سلام به عتبات عالیات در ایام اربعین اعزام شوند.

به گفته چلندری؛ ۱۷ هزار خودرو در پارکینگ ترمینال سلام از تاریخ ۲۲ مردادماه تا ۹ شهریورماه سال‌جاری برای زوار اربعین حسینی رایگان است.