تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3750633
شناسه : 3750633
تاریخ :
برنامه های وزیر پیشنهادی می تواند به توسعه ورزش کشور کمک کند اقتصاد ایران: برنامه هایی که وزیر پیشنهادی برای بخش های مختلف در نظر گرفته می تواند به توسعه ورزش کشور کمک زیادی داشته باشد و این حوزه را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی رئیس جمهور به مجلس، انتظارات متفاوتی را از وی به وجود آورده است و نظرات موافق و مخالفی هم در این مورد احمد دنیامالی منتشر شده است. با این حال اکثر جامعه ورزش نسبت به حضور وی در وزارت ورزش خوش بین هستند و امیدوارند مجلس به گزینه رئیس جمهور رای اعتماد دهد.

در این میان برخی کارشناسان ورزش با ارسال یادداشت هایی به گروه ورزشی خبرگزاری مهر نقطه نظر خود را در این زمینه مطرح می کنند. محمد عشقی کارشناس ورزش و یکی از فعالان حوزه ورزش همگانی در یادداشتی پیرامون این موضوع نوشته است:

«با معرفی وزیر جدید ورزش و جوانان، امیدها و انتظارات بسیاری در حوزه جوانان و بانوان، سالمندان ، کودکان و ورزش قهرمانی و نیز اهمیت بخشیدن به ورزش همگانی شکل گرفته است. این وزیر با برنامه‌های جامع و نوآورانه خود، می‌تواند فصل جدیدی در نگاه حاکمیت به جوانان و ورزش در کشور ایجاد کند.

برنامه‌های آقای دنیا مالی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نگاه فراگیر و جامع به امورات مغفول مانده در حوزه جوانان را در بر بگیرند. این شامل توجه ویژه به نیازها و چالش‌های مختلف جوانان از جمله ازدواج ، ورزش ، و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

برنامه‌های ارایه شده از سوی او توجه ویژه‌ای به اقشار خاص مانند زنان، سالمندان و کودکان دارد که این رویکرد می‌تواند به ارتقای سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه کمک کند.

دکتر مالی در برنامه‌های خود تأکید ویژه‌ای بر حمایت از قهرمانان ملی دارند. این حمایت‌ها شامل تسهیلات مالی، آموزشی و روانشناختی برای ورزشکاران است تا آن‌ها بتوانند با آرامش خاطر و تمرکز بیشتری به تمرینات و مسابقات خود بپردازند. همچنین، ایجاد شبکه‌ای از مشاوران حرفه‌ای برای قهرمانان به منظور راهنمایی در زمینه‌های مختلف زندگی شخصی و ورزشی از دیگر اقداماتی است که می‌تواند به رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی کمک کند.

دکتر دنیا مالی به دنبال افزایش حمایت‌های دولتی از ورزش قهرمانی هستند. ایشان معتقدند که دولت باید نقش فعال‌تری در تأمین منابع مالی برای ورزش قهرمانی ایفا کند تا قهرمانان بتوانند بدون دغدغه مالی به تمرینات خود ادامه دهند و در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

برنامه‌های ایشان در حوزه ورزش همگانی بسیار فراگیر و تخصصی هستند. این برنامه‌ها شامل برگزاری رویدادهای ورزشی متنوع برای تمامی گروه‌های سنی و جنسیتی می‌ باشد و توجه و تعامل ویژه به کلنی های جمعیتی همچون آموزش و پرورش و نیروهای مسلح و...با ارتقا و توسعه ورزش همگانی در این بخش ها
آقای دکتر دنیا مالی با توجه به پیشینه‌اش در حوزه عمرانی، و سالهای تجربه در حوزه عمرانی از معدود وزرا پیشنهادی برای این جایگاه بوده که تخصص و تجربه خاصی هم در این حوزه دارا می باشد فلذا این امر باعث شده است برنامه های جامع و کافی نسبت به احیا اماکن ورزشی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی داشته باشد که این امر می‌تواند به ارتقای کیفیت ورزش همگانی و قهرمانی و نیز افزایش دسترسی به امکانات ورزشی در سطح آحاد جامعه کمک کند.

یکی دیگر از ویژگی های برجسته برنامه های آقای دنیا مالی در حوزه این وزارت توسعه فعالیت‌های ورزشی برای سالمندان و کودکان و بانوان می باشد با تمرکز و توجه ویژه به جمعیت رو به افزایش سالمندان و نیاز به فعالیت‌های ورزشی برای کودکان و بانوان.

دکتر دنیا مالی دارای سابقه‌ای برجسته در سطح بین‌المللی است. او سال‌ها به عنوان نماینده کشور در مجامع آسیایی و جهانی فعالیت کرده و از معدود وزرا پیشنهادی برای این وزارتخانه می باشد که سال های متمادی دارای تجربه حضور در عرصه های بین اللملی می باشد و این تجربه نه تنها به او اعتبار بخشیده بلکه توانایی‌های مدیریتی و دیپلماتیک او را نیز تقویت کرده است.و این ویژگی یکی از نقاط برجسته ایشان در اشراف به حوزه بین اللملی می باشد آقای دکتردنیامالی بر گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه ورزش تأکید دارند. ایشان قصد دارند با ایجاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با فدراسیون‌های جهانی و کشورهای دیگر، فرصت‌های جدیدی برای توسعه ورزش فراهم کنند. این همکاری‌ها می‌تواند شامل برگزاری مسابقات مشترک، تبادل مربیان و ورزشکاران و همچنین استفاده از تجربیات کشورهای موفق در ورزش قهرمانی و ورزش همگانی باشد.

دکتر دنیا مالی با برنامه‌های نوآورانه و جامع که ارایه نموده است می‌تواند تحولی در حوزه فعالیت های این وزارتخانه ایجاد نماید و با توجه به شخصیت ورزشی و نیز فعالیت های او در حوزه بین‌المللی و پیشینه فعالیت‌های عمرانی ، امید می‌رود که این وزارتخانه بتواند در راستای توسعه پایدار و ارتقای کیفیت زندگی جوانان گام‌های موثری بردارد.»