تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3750615
شناسه : 3750615
تاریخ :
تاثیر «ایجنت‌ها» در بازیکنان بی کیفیت/ زیرساخت عامل تولید بازیکن اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با بیان اینکه بازیکنان بی کیفیت خارجی حاصل دخالت مدیر برنامه‌ها هستند، گفت: کار ایجنت ها قالب کردن بازیکن مدنظر خود به تیم ها هستند و به کیفیت آنها کاری ندارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید فوتبال ایران از روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد آغاز شد و ۱۶ تیم طی ۳۰ هفته رو در روی هم قرار می‌گیرند تا تکلیف تیم قهرمان و دو تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول مشخص شود. در نقل و انتقالات تابستانی تیم‌های زیادی اقدام به جذب بازیکنان با رقم‌های چند ۱۰ میلیاردی کردند تا به گفته خودشان بمب نقل و انتقالاتی را ترکانده باشند.

خیلی از این تیم‌ها که با رقم‌های نجومی بازیکنان مختلفی را به خدمت گرفته‌اند از لحاظ سخت افزاری با مشکلات رو به رو هستند که مهم‌ترین آن نبود زمین چمن مناسب در ورزشگاه‌ها خواهد بود.

جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که چرا تیم‌ها حاضر به پرداخت ارقام نجومی به بازیکن‌ها می‌شوند اما بابت زیرساخت‌ها هزینه‌ای نمی‌کنند اظهار داشت: امکانات از مهم‌ترین مسائل پیرامون بحث فنی است و به نمایش یک بازی زیبا و تماشاگر پسند کمک می‌کند. امکانات تیم‌های ما با باشگاه‌های سایر کشورها قابل مقایسه نیست. در بحث زیرساختی چمن ورزشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد و ما که نمی‌توانیم چمن را نگه داری کنیم از نظر فنی دچار مشکل خواهیم شد.

تاثیر «ایجنت‌ها» در بازیکنان بی کیفیت/ زیرساخت عامل تولید بازیکن

زیر ساخت‌ها در روند رشد یک بازیکن تأثیرگذار خواهند بود

او ادامه داد: زیر ساخت‌ها اگر کامل باشد در رشد یک بازیکن تأثیر خواهد گذاشت. چمن نامناسب بازیکن را در ایجاد یک نمایش تاکتیکی محروم می‌کند ما به نسبت سایر کشورها تنها چیزی شبیه به فوتبال را اجرا می‌کنیم ورزشگاه‌های ما هم از لحاظ سخت افزاری هم از لحاظ نرم افزاری با مشکلات اساسی رو به رو هستند و نمی‌توانیم خدمات خوبی را به تماشاگران و اعضای تیم‌ها ارائه کنیم. ما در هیچ زمانی مشکلات را از ریشه حل نکرده‌ایم و در مواجه با مشکلات حل کردن آن را به آینده موکول کرده‌ایم.

تاثیر «ایجنت‌ها» در بازیکنان بی کیفیت/ زیرساخت عامل تولید بازیکن

اگر فشار نهادهای مربوطه نبود بازسازی‌های ورزشگاه‌ها انجام نمی شد

کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: تا زمانی که فشار روی ما باشد مشکلات را حل می‌کنیم در غیر این صورت همه چیز را به آینده واگذار خواهیم کرد اگر AFC و نهادهای دیگر در خصوص بازسازی ورزشگاه‌ها به فدراسیون فوتبال فشار نمی‌آوردند هیچ زمان دیگر مشکلات این ورزشگاه‌ها برطرف نمی‌شد. متأسفانه برای نمایش دادن اقتدار یک تیم باشگاه‌ها اقدام به صرف هزینه‌های زیاد برای بازیکنان می‌کنند اما در بحث نرم افزاری و سخت افزاری هنوز به خود باوری نرسیده‌اند و این می‌شود که یک زمین درست و حسابی برای برگزاری یک بازی داخلی و آسیایی وجود ندارد.

او افزود: ما ورزشگاه‌های خوبی مانند شهدای فولاد را در خوزستان ساخته‌ایم اما این موضوع مهم است که چگونه باید ورزشگاه‌ها را نگهداری کنیم که تا سال‌های سال از آن استفاده و بهره ببریم.

ایجنت ها فقط به دنبال قالب کردن بازیکن خارجی به تیم‌ها هستند

چراغپور در رابطه با به‌کارگیری از بازیکنان خارجی با کیفیت در تیم‌های لیگ برتری گفت: وقتی که لیگ به پایان می‌رسد، ایجنت های زیادی به سرمربیان تیم‌ها مراجعه می‌کنند و فیلم بازی بازیکنان خود را در اختیار این سرمربی‌ها قرار می‌دهند. در این فیلم فقط نکات مثبت آن بازیکن گنجانده شده و اصلاً در رابطه با پرخاشگری او، نکات منفی که ممکن است داشته باشد و… چیزی در فیلم وجود ندارد همین موضوع باعث می‌شود که فلان بازیکن توسط تیم خریداری می‌شود و در ادامه مشخص خواهد شد که کیفیت لازم را برای فوتبال ما ندارد.

او ادامه داد: در فوتبال ما استفاده درست از به‌کارگیری بازیکنان خارجی را آموزش نداده‌اند در حالی که اگر به فوتبال اروپا نگاه کنیم مشاهده خواهیم که به فرض اگر «کوین دبروینه» نتواند کیفیت مدنظر «گواردیولا» را در منچسترسیتی داشته باشد از او استفاده نخواهد شد و یا تغییراتی در سیستم بازی او شکل خواهد گرفت.