تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3750526
شناسه : 3750526
تاریخ :
موج بمباران مناطق مسکونی غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت اقتصاد ایران: برجای ماندن ده ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان برای سیصد و شانزدهمین روز پیاپی ادامه دارد، اوضاع کرانه باختری نیز در سایه حملات اشغالگران ملتهب است.

بمباران وحشیانه نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز به صورت گسترده مناطق مسکونی نوار غزه را بمباران کردند.

در این حملات علیه منازل فلسطینی‌ها نزدیک بیمارستان اروپایی واقع در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه چندین تن زخمی شدند. بمباران محله شیخ رضوان واقع در شمال شهر غزه هفت شهید و زخمی برجای گذاشت.

علاوه بر این مناطق، بخش‌های مسکونی بیت حانون واقع در شمال نوار غزه نیز شاهد حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود. از سوی دیگر رسانه‌های محلی از افزایش قربانیان بمباران منطقه الزوایده واقع در مرکز نوار غزه خبر دادند.

موج بمباران مناطق مسکونی غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت

این حمله وحشیانه تاکنون ۱۵ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است. در جریان هدف قرار گرفتن چادر آوارگان فلسطینی در خان یونس یک مادر فلسطینی به همراه سه فرزند خود به شهادت رسیدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز محله الصبره واقع در جنوب شهر غزه را زیر آتش گرفت.

۱۳ عملیات علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری تنها طی ۲۴ ساعت

از سوی دیگر رسانه‌های عربی از افزایش تعداد عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش فلسطین الیوم، مرکز پژوهش‌های فلسطین گزارش داد که تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ عملیات از سوی نیروهای مقاومت در کرانه باختری علیه نظامیان صهیونیست صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، عملیات نیروهای مقاومت شامل درگیری‌های مسلحانه و تیراندازی به سمت نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست و همچنین پرتاب مواد منفجره به سوی آنها است.

اذعان تل آویو به تبانی نظامیان صهیونیست با شهرک‌نشینان

این در حالی است که جنایت تازه شهرک نشینان صهیونیست علیه ساکنان کرانه باختری که واکنش‌های جهانی را نیز به دنبال داشته حواشی جدیدی پیدا کرده است.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که بنا به اذعان مسئولان رژیم صهیونیستی، نظامیان این رژیم با شهرک نشینانی که به روستای جیت واقع در شرق قلقیلیه در کرانه باختری حمله ور شدند تبانی کرده بودند.

بر اساس گزارش این روزنامه، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد نظامیان صهیونیست بعد از مدت کوتاهی از آغاز حمله شهرک نشینان صهیونیست به این منطقه رسیدند اما کاری برای بازداشت شهرک نشینان یا توقف حملات آنها انجام ندادند.

لازم به ذکر است در یکی از تازه‌ترین جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، شمار قابل‌توجهی از شهرک‌نشینان ضمن حمله به روستایی در کرانه باختری، یک فلسطینی را به شهادت رساندند. این تعرض واکنش جدی مقاومت را به دنبال داشت. جنبش جهاد اسلامی از حمله به روستای جیت به عنوان اعلان جنگ علیه مقاومت یاد کرده است.

موج بمباران مناطق مسکونی غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت

صدها شهرک‌نشین صهیونیست، خانه‌ها و خودروهای فلسطینی‌ها را در روستایی در کرانه باختری اشغالی به آتش کشیدند. ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد، عصر پنجشنبه شهرک‌نشینان که برخی از آن‌ها نقاب به صورت داشتند، هنگام حمله به روستای جیت در نزدیکی شهر نابلس از سنگ و کوکتل‌مولوتف استفاده کرده‌اند. حمله شهرک‌نشینان دست‌کم به شهادت یک فلسطینی به نام رشید محمود سده منجر شد.

نامه بیش از ۱۰۰ خبرنگار و رسانه جهانی خطاب به «بلینکن»

این در حالی است که بیش از ۱۰۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای در سراسر جهان خواهان مجازات رژیم صهیونیستی و توقف ارسال سلاح به این رژیم شدند.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، سایت میدل ایست آی گزارش داد که گروهی از اصحاب رسانه متشکل از بیش از ۱۰۰ تن در سراسر جهان و هفت نهاد مدافع حقوق خبرنگاران در کنار ۲۰ رسانه خبری یک نامه خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا را امضا کردند.

بر اساس این گزارش، در نامه مذکور خطاب به وزیر خارجه آمریکا آمده است که باید روند ارسال سلاح به اراضی اشغالی متوقف شود.

این خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کردند، رژیم صهیونیستی با این سلاح‌ها دست به کشتار خبرنگاران فلسطینی در نوار غزه می‌زند.