تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750510
شناسه : 3750510
تاریخ :
تردد زوار ایرانی و خارجی در مرز چذابه در کمال امنیت و آرامش اقتصاد ایران: چذابه - فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی در مرز چذابه گفت:هیچ فرقی بین زوار ایرانی و خارجی در مرز نیست و هر دو بدون هیچ گونه ایستایی عبور می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اسکندر عیسوند جمعه شب در مرز چذابه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تسهیل در تردد زوار کارهای بسیار خوبی صورت پذیرفت از همان ابتدا منطقه چذابه به چند نقطه تقسیم شد و در آن وسایل و امکانات لازم برای تردد و امنیت زوار فراهم شد به گونه‌ای که حرکت آرام و روان صورت می‌پذیرد و تاکنون هیچ ایستایی در مرز نداشته‌ایم.

وی افزود: به زائران توصیه می‌کنیم با توجه به وجود گرمی هوا سعی کنند که در تردد خودشان عجله نکنند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه ادامه داد: زوار سعی کنند حرکت خود را به صبح‌ها، بعد از ظهر یا شب که هوا خنک‌تر هست موکول کنند. وسایل ایاب و ذهاب برای تردد زوار پیش بینی شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سرهنگ عیسوند در خصوص زوار اتباع خارجی گفت: با توجه به اینکه مقرر شده که اتباع پاکستانی و افغانی از مرز چذابه عبور کنند لذا از مرزهای شرقی کشور تا مرز چذابه پیش بینی لازم جهت حضور آنها در مرز چذابه فراهم شده است. آنها به صورت پلکانی تا مرز انتقال داده می‌شوند بعد به سمت موکب‌ها جهت پذیرایی برده می‌شوند سپس مشترکاً وارد پایانه مرزی می‌شوند و در پایانه مرزی اتباع خارجه از گیت‌های خودشان عبور می‌کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه با اشاره به اینکه هیچ فرقی بین زوار اتباع خارجی و زوار ایرانی وجود ندارد بیان کرد: برابر تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور هیچ گذرنامه‌ای در مرز صادر نخواهد شد لذا زوار باید در مبدا نسبت به تهیه گذرنامه خود اقدام کنند و به هیچ وجه بدون گذرنامه به مرز نیایند زیرا در صورت حضور هر کدام از اتباع در مرز بدون گذرنامه سریعاً به اردوگاه‌ها منتقل خواهند شد.