تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3750491
شناسه : 3750491
تاریخ :
حضور متفاوت کرمان‌ موتور در نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳ اقتصاد ایران: کرمان‌موتور که بزرگ‌ترین غرفه این نمایشگاه را به خود اختصاص داد، نه‌تنها پرفروش‌ترین پیکاپ بازار بلکه جدیدترین پیکاپ بازار را نیز به این نمایشگاه آورد

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

کرمان‌موتور - دارنده پرفروش‌ترین پیکاپ بازار ایران - در آستانه سومین نمایشگاه آفرود که در روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد و روز گذشته پایان یافت، ضمن حضور در نمایشگاه، خبر از شروع شماره‌گذاری خودرو KMC T۹ داد. این شرکت در سومین دوره از نمایشگاه آفرود که در محل مرکز نمایشگاهی ایران‌مال برگزار شد، با خودروهای آفرودی خود؛ KMC T۹ و KMC T۹ حضور داشت.

بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور که در نمایشگاه آفرود سال گذشته نیز با ارائه پرفروش‌ترین پیکاپ بازار، حضور موفقی را تجربه کرده بود، این بار نیز با حضور جدیدترین عضو خانواده پیکاپ‌های خود یعنی T۹ در کنار پیکاپ محبوب T۸، توانست حضور متفاوت و موفقیت‌آمیزی را رقم بزند.

به‌بیان دیگر، کرمان‌موتور یکی از دو خودروساز حاضر در نمایشگاه آفرود بود که بزرگ‌ترین غرفه این نمایشگاه را به‌خود اختصاص داده و نه‌تنها پرفروش‌ترین پیکاپ بازار بلکه جدیدترین پیکاپ بازار را نیز به این نمایشگاه آورده بود. علاوه‌بر مواردی که برای تجهیز پیکاپ‌های حاضر در غرفه کرمان‌موتور مورد استفاده قرار گرفته بود، غرفه‌سازی این شرکت نیز توجه بازدیدکنندگان را به‌خود جلب می‌کرد.

شروع شماره‌گذاری KMC T۹

کرمان‌موتور در آستانه حضور در نمایشگاه آفرود، از شروع فرآیند شماره‌گذاری خودروهای KMC T۹ خبر داد. این خودرو که فروش آن پیش‌تر انجام شده، به‌مرحله شماره‌گذاری رسیده است و انتظار می‌رود به‌زودی تحویل خریداران شده و وارد خیابان‌ها شود. پیکاپ KMC T۹ یا همان JAC T۹ که نسل جدید خودرو T۸ است، نسبت به‌نسل قبلی خود، طراحی عضلانی‌تر و امکانات بیشتری دارد.

با توجه به‌شرایط و فروش خوبی که KMC T۸ در بازار از خود ثبت کرده است، انتظار می‌رود KMC T۹، با پیشرفت در طراحی و امکانات، میزان فروش خوبی را برای کرمان موتور به‌ارمغان بیاورد. پیکاپ اتوماتیک KMC T۹ را می‌توان بلوغ جک در طراحی و مهندسی پیکاپ دانست.

این خودرو از نظر فنی کاملا از T۸ قوی‌تر عمل می‌کند و طراحی آن هم با هر آن‌چه در دیگر پیکاپ‌های چینی دیده‌ایم، متفاوت است. از این رو، پیش‌بینی می‌شود خودرو T۹ با امکانات به‌روز و طراحی جذابی که دارد، بتواند موفقیت نسل قبلی خود در بازار پیکاپ‌های ایران را تکرار کند و به‌جمع خودروهای پرفروش و محبوب بازار بپیوندد.

خودنمایی T۹ رزگلد در ورودی غرفه کرمان‌موتور

جذاب‌ترین بخش‌های غرفه کرمان‌موتور، دو قسمتی بود که دو نسخه از پیکاپ KMC T۹ با ظاهر جدید به‌نمایش درآمده بود. در قسمت ورودی غرفه کرمان‌موتور یک نسخه از پیکاپ T۹ با کاور رزگلد حضور داشت که رنگ بسیار متفاوت و ظاهر خشن و تهاجمی آن نظر هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کرد.

حضور متفاوت کرمان‌ موتور در نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳

کاور این خودرو از برند فرانسوی هگزیس (Hexis) تهیه شده است. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به سوپرلید (صندوق قفل‌دار ویژه خودروهای دو دیفرانسیل آفرود و باری برای حمل و نگهداری ابزارها و تجهیزات ضروری)، سپرهای جلو و عقب آفرودی (برای افزایش زاویه ورود و خروج پیکاپ به شیب‌های مثبت و منفی)، رینگ و لاستیک مناسب‌تر برای آفرود، سایه‌بان، رکاب‌های لول جانبی، باربند تخت، پایه گالن و گالن، لایت‌بار دور کل خودرو و زیربندی آیرونمن اشاره کرد.

جذابیت‌های پیکاپ T۹ رضا بهرام؛ سفیر برند کرمان‌موتور

در قسمتی دیگر از غرفه کرمان‌موتور در نمایشگاه آفرود و کمپینگ، یک نسخه مشکی‌رنگ از KMC T۹ به‌نمایش درآمده بود که این نسخه نیز برای سفرهای بیراهه‌نوردی تجهیز شده است.

حضور متفاوت کرمان‌ موتور در نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳

این پیکاپ که برای سفیر برند جدید کرمان‌موتور، رضا بهرام (خواننده و آهنگساز) شخصی‌سازی شده، تلفیقی از امکانات رفاهی و آفرودی را در خود جای داده که شاید برای برخی افراد تداعی‌گر سبک موسیقایی این خواننده (تلفیق جاز، فلامینگو و پاپ) باشد.

از جمله تجهیزات این خودرو نیز می‌توان به سایه‌بان جانبی، کانوپی عقب، چادر سقفی، رکاب برقی، رینگ و لاستیک مناسب‌تر برای آفرود، سیستم تعلیق آیرونمن و زیربندی تغییریافته (با افزودن یک فنر به شمش در قسمت عقب و تعویض طبق، فنر و کمک در قسمت جلو)، سپر آفرودی، لایت‌بار و برخی امکانات رفاهی جانمایی‌شده در قسمت زیرین حوض بار مانند سینک شست‌وشو با شیر آب، اجاق‌گاز و.. اشاره کرد.

KMC T۹؛ جذاب‌ترین پیکاپ اتوماتیک بازار

پیکاپ KMC T۹ به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز است که بیشینه توان تولیدی آن به ۲۲۱ اسب‌بخار و گشتاور آن نیز به۳۹۰ نیوتون‌متر می‌رسد.

این پیشرانه منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ است و می‌تواند پیکاپ کی‌ام‌سی تی ۹ را به بیشینه سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند. یک جعبه‌دنده هشت‌سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک نیز وظیفه توزیع قدرت در سیستم تعلیق دو دیفرانسیل مجهز به‌قفل دیفرانسیل این پیکاپ را برعهده دارد.

حضور متفاوت کرمان‌ موتور در نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳

در محور جلو، از سیستم تعلیق جناقی با فنر مارپیچ استفاده شده و در محور عقب، شاهد به‌کارگیری سیستم تعلیق یکپارچه با فنر تخت هستیم.

مدل KMC T۹ سوار رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی است و وزن خالص آن هم به ۱۹۷۰ کیلوگرم می‌رسد. تمام چراغ‌های استفاده‌شده در بخش جلو و عقب کی‌ام‌سی T۹، از نوع LED هستند. آینه‌های جانبی نیز علاوه‌بر قابلیت تاشوندگی، از گرمکن و چراغ راهنمای LED بهره می‌برند.

چراغ‌های مه‌شکن در هر دو بخش جلو و عقب هم دیده می‌شوند و چراغ‌های جلو مجهز به‌سیستم بدرقه تا درِ منزل هستند. طراحی خشن و پرابهت خودرو در بخش جلو و مخصوصا گلگیر و جلوپنجره بزرگ آن که فاصله بین چراغ‌های جلو باریک و جذاب را می‌پوشاند، موجب تقویت حس اسپرت و ویژگی‌های قدرتمند خودرو می‌شوند.

با ورود به‌کابین کی‌ام‌سی T۹، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۴ اینچی و صفحه‌کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۷ اینچی (با ۲ حالت نمایش گرافیکی متفاوت) عناصری هستند که بیشتر به‌چشم می‌آیند.

سانروف با قابلیت تشخیص مانع نیز در این پیکاپ وجود دارد و علاوه‌بر آن، تمام شیشه‌ها به شکل تک‌لمسی (سافت‌تاچ) باز می‌شوند و از قابلیت تشخیص مانع بهره می‌برند. شیشه‌های جلو و عقب مجهز به‌گرمکن هستند و چراغ‌های جلو با استفاده از فناوری اتولایت، به‌صورت اتوماتیک روشن می‌شوند و امکان تنظیم ارتفاع نور آن‌ها هم وجود دارد.

در هر دو ردیف جلو و عقب، چراغ‌های مطالعه LED دیده می‌شوند. فرمان چرمی خودرو که از طراحی مدرن D-Cut بهره می‌برد، مجهز به‌کلیدهای کنترل سیستم صوتی است و امکان تنظیم آن در دو جهت وجود دارد. راحتی فرمان نیز در حالت پیش‌فرض استاندارد، Sport و Comfot قابل تنظیم است.

همچنین، چهار حالت رانندگی استاندارد، اکونومی، اسپرت و برفی در فهرست تنظیمات خودرو دیده می‌شوند. از دیگر تجهیزات پیکاپ کی‌ام‌سی تی ۹ می‌توان به‌کامپیوتر سفری، کنسول میانی مجهز به‌سردکن، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک به‌همراه دریچه‌های تهویه مخصوص سرنشینان عقب، جا عینکی، آینه وسط الکتروکرومیک برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و شارژر بدون سیم اشاره کرد.

سیستم چندرسانه‌ای و سرگرمی از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند و مجهز به ۶ بلندگو و خروجی ۱۲ ولت است. در ردیف جلو، پورت‌های USB هم دیده می‌شوند. صندلی راننده در ۶ جهت به‌صورت برقی تنظیم می‌شود و این ویژگی برای صندلی سرنشین جلو هم با ۴ جهت قابل ‌تنظیم به‌صورت برقی وجود دارد. همچنین فضای داخل کابین این پیکاپ از نورپردازی با قابلیت تغییر در چند رنگ مجزا بهره می‌برد.

نمایش دو نسخه متفاوت از پیکاپ T۸

در نمایشگاه آفرود امسال، دو نسخه نیز از پیکاپ پرطرفدار T۸ به نمایش درآمده بود که یکی از آن‌ها با ظاهری متفاوت، رنگ آبی و تجهیزاتی مانند باربند، سایه‌بان، پروژکتور سقفی، سوپرلید و... برای سفرهای آفرودی تجهیز شده است.

نسخه دیگری نیز از KMC T۸ در این نمایشگاه حضور داشت که قسمت بار آن با تغییرات اساسی برای حمل ATV (خودرو همه‌جارو) مناسب‌سازی شده است. از مزایای فراوانی که در پیکاپ T۸ مشاهده می‌شود می‌توان به گشتاور مناسب، فضای راحت کابین، آپشن‌های پذیرش‌پذیر، امکان انتخاب ایستگاه‌های نقلیه مختلف (۲H، ۴H، ۴L)، قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب و قابلیت عبور در مسیرهای متوسط اشاره کرد.

حضور متفاوت کرمان‌ موتور در نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳

حضور متفاوت کرمان‌ موتور در نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳

حضور متفاوت کرمان‌ موتور در نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳

پیکاپ T۸ مانند سایر خودروهای آفرودی و کاروتجاری نیمه‌سبک، دارای شاسی و اتاق مستقل است. این خودرو به‌یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژر با حداکثر قدرت ۱۷۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون‌متر و یک جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی مجهز است.

با توجه به این‌که حداکثر گشتاور این پیشرانه توربو در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌گیرد، توانایی‌های حرکتی و شتاب‌گیری این خودرو از ابتدای حرکت رضایت‌بخش است. همچنین با توجه به‌نیاز راننده می‌توان به‌صورت الکتریکی و از طریق پنل موجود در زیر تنظیمات تهویه، خودرو را در حالت چهار چرخ محرک سبک H۴ و چهارچرخ‌محرک سنگین L۴ قرار داد.

پیکاپ T۸ می‌تواند به‌صورت مجاز ۸۴۰ کیلوگرم بار را حمل کند. سیستم تعلیق این پیکاپ در بخش جلو از نوع جناغ دوبل است و در بخش عقب مانند بسیاری از پیکاپ‌های میان‌رده، دارای ساختار فنر تخت و غیرمستقل است.

ترمزهای جلو و عقب این خودرو دیسکی هستند و سیستم فرمان هیدرولیک (HPS) روی آن نصب شده است. این خودرو در استفاده شهری مصرف سوختی حدود ۱۰ لیتری را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

خودرو KMC T۸ در جایگاه یک خودرو کاروتجاری و البته آفرودی به امکانات ایمنی و رفاهی متعددی همچون دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز ABS و EBD و BOS و HBA، سنسور نور، کروزکنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه‌ای، سنسور باد و دمای تایرها، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، نمایشگر لمسی با قابلیت نصب نرم‌افزار، رهیاب ماهواره‌ای، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، جک گازی کاپوت، قفل دیفرانسیل اتومات و... مجهز است.

حضور تی ۸ امدادی در غرفه کرمان‌موتور

کرمان‌موتور تنها خودروسازی است که در ناوگان امداد خود از خودروهای امدادی با قابلیت دو دیفرانسیل استفاده می‌کند و همین امر موجب شده است ارائه خدمات به مشتریان در شرایط نسبتا سخت نیز امکان‌پذیر باشد. پیکاپ KMC T۸ امدادرسان که در این نمایشگاه نیز در غرفه این شرکت حاضر بود، به‌دلیل پشتیبانی و ارائه خدمات امدادی در جاده‌های کشور به‌تجهیزاتی مانند اینورتر، مخزن آب، پمپ باد و جعبه ابزار Heavy Duty مجهز شده است.

حضور متفاوت کرمان‌ موتور در نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳

کانوپی ساخته‌شده برای این خودروهای امدادی ورودی‌های سه‌طرفه با قفل‌های داخلی دارد و بخش عقب آن به‌صورت برقی باز می‌شود. محفظه داخلی کانوپی T۸ به نورپردازی مجهز شده و کشوهایی با قابلیت تحمل ۲۰۰ کیلوگرم بار روی این خودرو نصب شده است. همچنین وجود شیر آب در بخش عقب، خروجی برق، پمپ باد و... سبب می‌شود خدمات‌دهی در محل مشتری و انجام سرویس‌های مختلف آسان‌تر شود.