تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750471
شناسه : 3750471
تاریخ :
۲۰ میلیون آب بطری شده بین زوار اربعین در مرز خسروی توزیع می‌شود اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: اربعین سال جاری ۲۰ میلیون آب بطری شده بین زوار در مرز خسروی توزیع می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای اربعین سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است که تردد زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام نسبت به سال گذشته از استان کرمانشاه ۲ برابر افزایش یابد.

وی افزود: سال گذشته حدود یک میلیون زائر از این استان تردد کردند که اربعین سال جاری با توجه به زیرساخت‌های بسیار مناسب مرز خسروی و همچنین شرایط آب و هوایی مطلوب پیش بینی شده بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون نفر از این مرز برای تشرف به کربلای معلی تردد کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: با در نظر گرفتن افزایش تردد ۲ برابری زوار از مرز خسروی، تهیه ۲۰ میلیون آب بطری شده توسط دستگاه‌های مرتبط تعهد شده است.

داودی اضافه کرد: در حال حاضر بخش زیادی از این مقدار آب بطری شده وارد استان شده و ذخیره سازی لازم نیز صورت گرفته است که طی روزهای پیش‌رو به فراخور جمعیت بین زوار توزیع می‌شود.

به گفته وی، اربعین سال گذشته حدود ۱۰ میلیون آب بطری شده به این استان اختصاص یافت و بین زوار توزیع شد.

داودی به دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه طی ایام اربعین ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات شایسته به زوار اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات این شرکت از ۱۶ مردادماه آغاز شده و به فراخور جمعیت زوار، ارائه خدمات توسعه و ارتقا داده می‌شود.

وی یکی از این اقدامات را احداث سردخانه در مرز خسروی دانست و ادامه داد: علاوه بر توزیع آب خنک در مرز خسروی و نیز در مرز منذریه عراق، به موکب‌ها، محل‌های اسکان زوار، پارکینگ‌ها و… در مسیر تردد زوار آب‌رسانی می‌شود.

داودی اجرای شبکه فاضلاب در مرز خسروی برای اولین بار را یکی دیگر از اقدامات این شرکت برشمرد.