تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3750410
شناسه : 3750410
تاریخ :
خدا را شکر چشممان به یک وزیر زن روشن شد اقتصاد ایران: وزیر اسبق بهداشت گفت: از پزشکیان برای معرفی یک وزیر زن تشکر می‌کنم، چشممان روشن شد، خدا را شکر می‌کنیم که یک خانم را معرفی کردند و امیدواریم زنان بیشتری در قامت وزیر حضور داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت احمدی نژاد با اشاره انتخاب فرزانه صادق مالواجرد از سوی رئیس جمهور برای وزارت راه و شهرسازی گفت: از پزشکیان برای معرفی این وزیر زن تشکر می‌کنم، چشممان روشن شد. خدا را شکر می‌کنیم که یک خانم را معرفی کردند و امیدواریم زنان بیشتری در قامت وزیر در کابینه حضور داشته باشند، اما همین را هم باید مغتنم بشماریم و جای تشکر دارد؛ طبیعتاً دل خانم‌های زیادی از کشورمان برای اینکه یک زن به کار گرفته شده است، شاد شده است.

او در ادامه می‌گوید: همین که یک خانم در سطح معاونت بوده و در این وزارت خانه حضور داشته، نشان داده در سطح بالای اجرایی کار کرده و طبیعتاً می‌تواند در قامت وزیر هم ایفای نقش کند و ما هم برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وزیر اسبق بهداشت با اشاره به برخی از تخریب‌ها در خصوص جنسیت خانم مالواجرد، گفت: متاسفانه آقایان همیشه عادت کرده‌اند که پست‌های بالا و میانی را مردانه ببینند و برای خودشان بردارند، گویی حضور یک زن جا را برایشان تنگ می‌کند. اگر تعدادی از وزارت‌خانه ها به زنان داده شود جا برای آقایان تنگ می‌شود که به نظرم این موضوع ناشی از خودخواهی آن‌ها است.

تنها وزیر زن جمهوری اسلامی با بیان اینکه باید از زنانی که به صورت تخصصی و پله پله رشده کرده‌اند باید حمایت کرد، گفت: زنانی که در این مسیر کار کردند، رشد کردند، تجربه اجرایی دارند و پله پله بالا آمدند و به یکباره از پایین به بالا نیامده‌اند، جا دار از آنها حمایت شود، در صورتی که برخی از آقایان از پایین یک دفعه به مراحل بالا آمدند و پست‌های مهم و حساس را گرفتند. ما برای موفقیت خانم مالواجرد دعا می‌کنیم.