تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750406
شناسه : 3750406
تاریخ :
۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اراک افزوده شد اقتصاد ایران: اراک- نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اراک در عمر سه ساله شورای ششم، افزوده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، داود قربانی شامگاه جمعه در نشست صمیمی مدیریت شهری اراک با فعالین اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد اظهار کرد: در راستای هزینه نگهداشت شهر، مدیریت شهری از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری کرده تا بهترین خدمات را برای مردم اراک ارائه کند.

نایب رئیس شورای شهر اراک با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر اراک در بحث اطلاع رسانی اقدامات، آنگونه که باید رضایت‌بخش عمل نکرده، گفت: رسالت حرفه‌ای فعالان اجتماعی این است تا اقدامات مدیریت شهری را به جامعه هدف خود معرفی کنند.

قربانی با بیان اینکه پروژه آفتاب که به نماد کم کاری و کم توجهی مدیریت شهری در سطح شهر اراک در ۱۸ سال تبدیل و معطل مانده بود اظهار کرد: این نماد ناکارآمدی در شورای ششم به پروژه‌ای فاخر تبدیل شد.

وی تصریح کرد: این پروژه در ۱۸ سال گذشته ۴۵ درصد پیشرفت داشت اما در مدت سه سال اخیر با تلاش مدیریت شهری ۴۲ درصد بیشتر پیشرفت داشته است و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در بخش حمل و نقل عمومی نیز شورای ششم، گام‌های بلندی برداشته و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک اضافه شده است.

قربانی اضافه کرد: افزایش تجهیزات خودرویی و فردی در آتش‌نشانی اراک طی دوره ششم متحول شده و هم‌اکنون آتش‌نشانی اراک یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین مراکز کشور است.

وی با اشاره به رکوردشکنی در نهضت آسفالت ادامه داد: شورای قبلی ۲ زمین چمن را ایجاد کردند اما از ابتدای دوره ششم بیش از ۱۰ زمین چمن احداث و در حال بهره برداری است.

نایب رئیس شورای کلانشهر اراک اظهار کرد: ۹۰ درصد خودروهای سنگین سازمان عمران، مجهز شده و برای بهبود کیفیت خدمات در سازمان عمران تمام خودروها را از هپکو خریداری کردیم.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی در تفرجگاه نورالشهدای گردو، تحولات قابل قبولی ایجاد شده و تجهیزات پارک هیجانی در حال اجرا و جانمایی است هستیم همچنین قرارداد ساخت پارک آبی نیز در حال انجام است.

سازمان‌های مردم نهاد حلقه اتصال مدیریت شهری و شهروندان

۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اراک افزوده شد

شهردار اراک نیز در این آئین، سازمانهای مردم نهاد را حلقه اتصال مدیریت شهری و شهروندان دانست و افزود: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان نیروهای داوطلب در حل مشکلات شهروندان، نقش اساسی در تحقق این موضوع دارند.

علیرضا محمودی، سمن‌ها را بازوی مدیریت شهری دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت آنها در شورای اسلامی شهر و شهرداری تاکید کرد و گفت: خدماتی که سمن‌ها به جامعه ارائه می‌کنند، مبتنی بر نگاه اقتصادی نیست و بهره‌گیری از ظرفیت آنها موجب افزایش کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه جامع به جامعه هدف می‌تواند به کیفی سازی خدمات کمک کند، افزود: بهترین نوع مشارکت در انجام فعالیت‌های فرهنگی بهره‌گیری از ظرفیت اعضای داوطلب نظیر سازمان‌های مردم نهاد است که خیرخواهانه به مردم خدمات انسان دوستانه ارائه می‌دهند.