تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750397
شناسه : 3750397
تاریخ :
تبادلات اقتصادی باعث پیوند شهرهای همدان و کولاب می‌شود اقتصاد ایران: همدان-استاندار همدان گفت: تبادلات تجاری و اقتصادی باعث پیوند بیشتر شهرهای خواهرخوانده همدان و کولاب خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با سفیر جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران، گفت: زبان، دین، فرهنگ و پیشینه تاریخی مشترک نشان از واحد بودن ملت بزرگ ایران و تاجیکستان در گذشته دارد.

وی افزود: استان همدان دارای قریب به ۲ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری و قدمتی بیش از ۳ هزار سال دارد که محوطه باستانی هگمتانه گویای این تاریخ غنی است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: تبادلات تجاری و اقتصادی باعث پیوند بیشتر شهرهای خواهرخوانده همدان و کولاب خواهد شد.

وی گفت: در استان همدان متخصصین حاذقی حضور دارند که می‌توانند مشاوره و خدمات پزشکی، فنی و مهندسی به جمهوری تاجیکستان ارائه کنند.

استاندار همدان بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز تجربیات در الگوی کشت گلخانه‌ای، علوم دانش‌بنیان، ادوات و تجهیزات کشاورزی و آبیاری می‌تواند مورد استفاده جمهوری تاجیکستان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در کنار روابط سیاسی، روابط تجاری و اقتصادی نیز حائز اهمیت است که این امر مهم بر عهده اتاق بازرگانی خواهد بود.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و سیاست‌های دولت مردمی توجه به روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه بسیار اهمیت دارد.