تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3750395
شناسه : 3750395
تاریخ :
نظر کارشناس داوری بازی استقلال - شمس آذر/ VAR چگونه تاثیرگذار شد؟ اقتصاد ایران: کارشناس داوری فوتبال با تاکید بر این که اگر داوران بدون کمک ویدئویی بودند پنالتی شمس آذر را نمی گرفتند، گفت: حضور VAR باعث شد تا داور و بازیکنان در زمین با آرامش به کار خودشان ادامه دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال شمس آذر و استقلال تهران امروز جمعه ۲۶ مرداد و در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه دو بر یک به سود شاگردان جواد نکونام به پایان رسید تا استقلالی‌ها اولین بازی خود در فصل بیست و چهارم را با پیروزی پشت سر بگذارند.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با قضاوت پیام حیدری در این دیدار اظهار داشت: اگر VAR در این بازی وجود نداشت، دو تصمیم لحظات پایانی بازی از بین می‌رفت و با حضور سیستم داور ویدئویی هم بازیکنان و هم داوران در زمین بازی آرامش داشتند.

او ادامه داد: در دقیقه ۳۱ آرمان رمضانی در محوطه جریمه شمس آذر سرنگون شد که داور به درستی دستور به ادامه بازی داد چون هیچ خطایی رخ نداد. در دقیقه ۵۲ مهاجم استقلال در برخورد با بازیکن شمس آذر به زمین افتاد که این بار هم داور تصمیم درستی به ادامه بازی گرفت چون اینگونه برخوردها در فوتبال را نمی‌توان پنالتی اعلام کرد.

حیدری تصریح کرد: در دقیقه ۸۸ امکان نداشت داوران ایرانی در جریان بازی آن صحنه را برای شمس آذر پنالتی اعلام می‌کردند چون در محوطه جریمه بازیکنان زیادی حضور داشتند و شلوغ بود و داور پس از بازبینی صحنه اقدام به تصمیم درستی گرفت و پنالتی شمس آذر صحیح بود.

او در رابطه با گل دوم استقلال گفت: کمک داور اشتباه کرد چون نحوه حرکت رامین رضائیان به گونه‌ای بود که کمک داور احساس کرد که او در آفساید است اما باز هم در این صحنه VAR به کمک داور آمد و به درستی گل استقلال سالم پذیرفته شد.

سلیمانی در پایان تصریح کرد: در مجموع تیم داوری قضاوت خوبی را در این بازی داشت.