تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3750392
شناسه : 3750392
تاریخ :
ورود بیش از ۱۰ هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان اقتصاد ایران: معاون سیاسی و انتظامی استاندار سیستان و رئیس ستاد اربعین استان از ورود بیش از ۱۰ هزار زائر پاکستانی برای مراسم اربعین از مرزهای سیستان و بلوچستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرحمتی معاون سیاسی و انتظامی استاندار سیستان و رئیس ستاد اربعین استان اعلام کرد: اقدامات آماده‌سازی در مرزهای ریمدان و میرجاوه استان سیستان و بلوچستان از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون وضعیت این مرزها به خوبی پیش رفته و آماده استقبال از زائران اربعین هستیم.

مرحمتی با اشاره به ورود زائران پاکستانی به کشور گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده، اکثر زائران پاکستانی با اتوبوس‌های خود وارد ایران می‌شوند و تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از این طریق وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: یکی از اتفاقات مثبت در مرزهای استان، حضور چشمگیر اهالی سیستان و بلوچستان است که نشان‌دهنده وحدت بین شیعه و سنی در خدمت به زائران است. برخی از علمای اهل سنت نیز در مرزها حضور یافته و از زائران استقبال می‌کنند.

مرحمتی همچنین درباره بازگشت زائران گفت: برخی از زائران پس از زیارت مشهد مقدس و بعد از ۲۸ صفر به کشور خود بازمی‌گردند. بنابراین، خدمات تا آن زمان ادامه خواهد داشت و ما آماده پذیرایی از زائران هستیم.