تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3750379
شناسه : 3750379
تاریخ :
وزارت میراث فرهنگی نیازمند جلب سرمایه‌های خارجی است اقتصاد ایران: گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این وزارتخانه نیازمند جذب و جلب سرمایه‌های خارجی است که باید تحول و زیرساخت ایجاد شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا صالحی امیری، گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌هایش برای تصدی این وزارتخانه، گفت: نمی‌توانیم راجع‌به گردشگری صحبت کنیم، مگر اینکه در ذهن جهانیان ثبات و امنیت در ایران به‌عنوان یک واقعیت تصویر شود، رویکرد مهم‌تر این است که ما بتوانیم فضای ایران‌هراسی را در دنیا کاهش دهیم.

وی افزود: آنچه که الآن شکل‌گرفته، تصویر ناصحیح و ناصوابی از ایران است، رسانه‌های بزرگ جهان در دست بیگانگان است، ما باید تلاش کنیم، هم از طریق تصویر واقعی ایران و هم از طریق تبلیغات و هم ایجاد امنیت، هر گردشگری که به داخل ایران می‌آید، خودش یک رسانه است و بتواند واقعیت‌های ایران را نمایش دهد.

گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: آن چیزی که در چند روز گذشته با مجموع نمایندگان مجلس صحبت داشتم، ایجاد یک نگاه راهبردی و استراتژیک و بعد در سطح دوم، یک نگاه عملیاتی و اجرایی بود.

صالحی امیری تصریح کرد: میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یک وزارتخانه‌ای است که با همه اقشار ملت سر و کار دارد، این سه حوزه باید در سطح ملی به‌عنوان یک اولویت دیده شود.

وی افزود: گردشگری هم به حمایت‌های حقوقی و سیاسی و هم حمایت اقتصادی دولت، قوه قضائیه و مجلس نیاز دارد. این وزارتخانه نیازمند یک حمایت ویژه و یک نظام سرمایه‌گذاری در میان مردم و بخش خصوصی است.

گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان خاطرنشان کرد: این وزارتخانه نیازمند جذب و جلب سرمایه‌های خارجی است که باید تحول و زیرساخت ایجاد شود.