تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750368
شناسه : 3750368
تاریخ :
اربعین حسینی به اوج خود رسیده است اقتصاد ایران: شلمچه - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اربعین حسینی امسال با توجه به آمادگی و استعداد معنوی که مردم ما از سال‌های گذشته پیدا کرده اند به اوج خود رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده شامگاه جمعه در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت این گردهمایی عظیم آنجا خودش را نشان می‌دهد که دیگر مذاهب و ادیان نیز خود را همراه می‌کنند، زیرا آرمان‌های بشری در تمام ادیان اجرای حق و عدالت بوده و هست.

وی افزود: دشمن و به ویژه استکبار جهانی متوجه شده که هیمنه پوشالی آنها با این اتحاد و همدلی که با محوریت امام حسین (ع) ایجاد شده است از بین خواهد رفت؛ بنابراین می‌بینیم هر ساله این حرکت عظیم جهانی از طرف رسانه‌های معاند در بایکوت خبری قرار می‌گیرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای خبرگان رهبری گفت: زائران اربعین باید شمر و یزید زمانه را که همان اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار هستند را بشناسند و در برابر ظلمی که به مردم غزه می‌شود سکوت نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده بیان کرد: اربعین حسینی به نوعی اعلام پیروزی نهضت حسینی بود و شیعیان نیز هر سال با پای پیاده به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌رفتند که در سال‌های اخیر این حرکت به یک حرکت بزرگ جهانی شیعه تبدیل شده است.

وی افزود: در هیچ کجای عالم جمعیتی با این تعداد پیدا نشده و نخواهد شد که بدون دخالت تشکیلات حکومتی مردم صدها و هزاران کیلومتر را با پای پیاده به زیارت حضرت ابا عبدالله حسین (ع) بروند و با اتحاد در کنار هم مراسم با شکوه عزاداری برگزار کنند.

وی گفت: امام حسین (ع) برای نجات اسلام و بشریت جان خویش را فدا کرد و امروز نیز این حجم زائر در راستای هدف امام حسین (ع) حرکت می‌کنند.

وی افزود: اربعین حسینی امسال با توجه به آمادگی و استعداد معنوی که مردم ما از سال‌های گذشته پیدا کرده اند به اوج خود رسیده و دستگاه‌های اجرایی و دیگر دستگاه‌های مربوطه نیز با تمام ظرفیت در نظم دهی به این حرکت به خوبی عمل کرده‌اند.