تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3750328
شناسه : 3750328
تاریخ :
رولزرویس برای توسعه کابین این خودرو فانتوم دو سال صرف کرده است و فقط ۱۰ دستگاه از آن تولید می‌کند اقتصاد ایران: مدل سفارشی رولزرویس فانتوم با طراحی چشم‌نواز معرفی شد. تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رولزرویس دست‌پر به هفته‌ی خودرو مونتری آمده است و پس از رونمایی از نسخه‌ی سفارشی اسپکتر از مدل سفارشی سدان فوق لوکس فانتوم با عنوان Scintilla رونمایی کرد.

فانتوم سینتیلا با الهام از نشان ایستاده‌ی روی کاپوت (روح اکستازی) از طرح سفارشی دو رنگ بهره می‌برد. نیمه‌ی بالایی بدنه به رنگ Andalusian White و نیمه‌ی پایینی به‌رنگ Thracian Blue مزین است.

نمای جلو رولزرویس فانتوم سینتیلا
Rolls Royce
نمای سه‌چهارم عقب رولزرویس فانتوم سینتیلا
نمای جانبی رولزرویس فانتوم سینتیلا

نشان روی کاپوت فانتوم سینتیلا از سرامیک ساخته شده است، کلود جانسون، مدیرعامل وقت رولزرویس در سال ۱۹۱۰، از مجسمه‌ی مرمری یونانی که در سال ۱۹۰ قبل از میلاد ساخته شده بود، برای خلق روح اکستازی الهام گرفت.

صندلی‌های عقب رولزرویس فانتوم سینتیلا
Rolls Royce
صندلی‌های عقب رولزرویس فانتوم سینتیلا
داشبورد رولزرویس فانتوم سینتیلا
سقف ستاره‌ای رولزرویس فانتوم سینتیلا

چشمگیرترین بخش طراحی فانتوم سینتیلا به کابین آن بازمی‌گردد. رولزرویس می‌گوید بیش از دو سال و نیم طول کشیده است تا کابین این خودرو را توسعه دهد. سقف ستاره‌ای نمادین رولزرویس اکنون الگویی سفارشی دارد. در مجموع ۶۳۳ هزار دوخت و ۳۶ الگوی گلدوزی شده روی درها و صندلی‌ها وجود دارد.

نماد ایستاده‌ی روی کاپوت رولزرویس فانتوم سینتیلا
Rolls Royce

در داشبورد فانتوم سینتیلا، یک اثر هنری به نام Celestial Pulse وجود دارد که مجموعه‌ای از هفت نوار آلومینیومی و سرامیکی است که در یکدیگر تنیده شده‌اند.

مقالات مرتبط
  • رولز رویس لوکس‌ترین خودرو شاسی‌بلند دنیا را با الهام از آسمان‌خراش‌ها رونمایی کرد
  • خودرو رولزرویس دراپ تیل ۲۰۲۴ با طراحی باشکوه و رنگ منحصربه‌فرد رونمایی شد

رولزرویس، فانتوم سینتیلا را تنها به تعداد ۱۰ دستگاه تولید می‌کند و همه‌ی آن‌ها از همین حالا فروخته شده‌اند. قیمت خودرو مشخص نیست؛ اما به‌گفته‌ی رولزرویس یکی از گران‌ترین فانتوم‌های تولیدی محسوب می‌شود.