تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3750271
شناسه : 3750271
تاریخ :
واتساپ به‌زودی امکان تغییر عکس پس‌زمینه و رنگ حباب چت‌ها را فراهم می‌کند اقتصاد ایران: به‌نظر می‌رسد واتساپ درحال توسعه‌ی ویژگی‌های تغییر تم پیش‌فرض و رنگ حباب چت‌ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش WabetaInfo، نسخه‌ی بتای جدید واتساپ برای اندروید، با شماره نسخه 2.24.17.19، ویژگی جدیدی به‌نام تم‌های پیش‌فرض چت را معرفی خواهد کرد.

ویژگی تم‌های پیش‌فرض چت به کاربران امکان می‌دهد تا رنگ حباب‌های چت و عکس پس‌زمینه‌ی خود را از میان مجموعه‌ای از تم‌های سفارشی، انتخاب کنند. اگرچه این ویژگی هنوز برای کاربران نسخه‌ی بتا دردسترس نیست، اما درصورت انتشار رسمی، این ویژگی تجربه‌ی پیام‌رسانی را با ارائه‌ی گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر، بهبود می‌بخشد.

این تغییرات می‌تواند به کاربران کمک کند تا چت‌های خود را به‌شکلی که بیشتر با سلیقه و نیازهایشان همخوانی دارد، شخصی‌سازی کنند. به‌عنوان مثال، ممکن است کاربری بخواهد تمی با رنگ‌های آرامش‌بخش برای چت‌های شخصی خود انتخاب کند و درعین حال برای چت‌های کاری از تمی رسمی‌تر یا حتی با رنگ‌های سازمانی شرکتش بهره ببرد. این سطح از سفارشی‌سازی می‌تواند تجربه‌ی کاربری را بهبود بخشد و به کاربران احساس کنترل بیشتری روی محیط چت‌هایشان بدهد.

یک اسکرین شات از برنامه موبایل
WabetaInfo

در چند ماه گذشته، واتساپ هوش مصنوعی متا را به اپلیکیشن خود اضافه کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دستیار هوش مصنوعی متا در ارتباط باشند و در مورد هر موضوعی، از آن کمک بگیرند. به‌نظر می‌رسد این شرکت درحال توسعه‌ی ویژگی اشتراک‌گذاری فایل‌ها به‌صورت آفلاین و بی‌سیم بین دستگاه‌های دارای واتساپ است. همچنین سامسونگ هوش‌مصنوعی گلکسی‌اش را در واتساپ نیز ارائه می‌کند و قابلیت ترجمه‌ی زنده را دراختیار کاربران این برنامه قرار می‌دهد.

مقالات مرتبط
  • به‌لطف هوش مصنوعی، واتساپ میزبان استیکرهای بیشتر شد
  • بازطراحی بزرگ واتساپ با رنگ‌ها و آیکون‌های جدید از راه رسید

هرچند این ویژگی‌ها هنوز درحال توسعه هستند، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که حداقل ۱۰ تم متفاوت برای غنی‌سازی تجربه‌ی کاربر وجود خواهد داشت. همچنین سفارشی کردن تم پیش‌فرض چت، تنها برای خود کاربر قابل مشاهده است و ظاهر چت را برای دیگران تغییر نمی‌دهد.