تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750268
شناسه : 3750268
تاریخ :
کابینه اعلام شده توصیف دقیق «دولت وفاق» از سوی پزشکیان است اقتصاد ایران: اصلاندوز - امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد که دکتر پزشکیان تلاش کرده است به توصیفِ «دولت وفاق» نزدیک شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در تبیین وظیفه مجلس در رأی اعتماد به اعضای دولت چهاردهم اظهار کرد: از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد که دکتر پزشکیان تلاش کرده است به توصیفِ «دولت وفاق» نزدیک شود، اگر چه درباره ترکیب سِنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضا اما و اگرهایی و نقدهایی وجود دارد اما در مجموع می‌توان این حرکت رئیس جمهور در توجه به جریان‌های سیاسی را تحسین کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقتضای تحقق مطالبات رهبر حکیم انقلاب، توجه به تشکیل سریع‌تر دولت از یک سو و توجه به معیارهایی است که رهبر انقلاب مشخص کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز بیان کرد: نمایندگان مجلس از یک سو باید با مواجهه مثبت و تعامل حداکثری به این مرحله ورود کنند و از دیگر سو اختیارات قانونی خود را نادیده نگیرند و با شاخص‌های اعلامی از سوی رهبری، سهل‌انگارانه روبرو نشوند.

جعفرزاده تصریح کرد: رأی اعتماد دقیق و واقع‌بینانه مجلس به دولت، همراه با تشکیل همزمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نوید یک ریل‌گذاری و سیاستگذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد. به فرموده رهبر انقلاب اسلامی؛ همه باید از بُن دندان موفقیت دولت را بخواهیم و برای آن تلاش کنیم.

وی با تاکید بر منطق خونخواهی در گفتمان انقلاب اسلامی تصریح کرد: اصل انتقام مبنای قرآنی و فقهی دارد و این انتقام قطعاً انجام خواهد شد، اما آنچه مهم است کیفیت با تدبیر، هوشمندانه، مبتکرانه و غافل‌گیرانه این حماسه است.

جعفرزاده گفت با تبریک روز جهانی مساجد مسجد را محل اتصال مکتب روح الله به مکتب رسول الله (ص) عنوان کرد و افزود: پیامبر خدا (ص) وقتی به مدینه تشریف آوردند، مسجد بنا کردند و مسجد شد مرکز مکتب حضرت مصطفی. حضرت با مردم در مسجد مواجهه داشتند و راهبری اجتماعی و سیاسی خود را در مسجد انجام می‌دادند. در مسجد مشکلات خانوادگی را حل و فصل می‌کردند و علم و معرفت را در مسجد به مردم آموزش می‌دادند. زندگی حضرت که وقف کار با مردم بود، با محوریت مسجد بود.

وی گفت: ۱۴۰۰ سال بعد امام خمینی (ره) که خود پرورش‌یافته مکتب رسول الله (ص) بود، مبتنی بر محوریت مسجد، انقلاب کرد، مسجد را فعال‌تر کرد و آن‌ها را سنگر اعلام کرد و اینک سربازان حضرت روح الله در مساجد خود صاحب مکتب شده‌اند و هر کدامشان نیازهای روز انقلاب و نظام را می‌شناسند و پاسخی درخور و فعال ارائه می‌کنند، کارهای روی زمین‌مانده نظام را به دوش می‌گیرند و گمنامانه، نهضت امام خمینی (ره) را به پیش می‌برند و از امور معنوی و عبادی، تا کارهای خدماتی و امنیتی را انجام می‌دهند.

جعفرزاده با گرامیداشت سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز و مقاوم به میهن اسلامی تصریح کرد: شهرستان اصلاندوز این افتخار را دارد که آزادگان سرافرازی در این خطه زندگی می‌کنند که حیاتشان باعث برکت این شهر است و با جان خود از میهن دفاع کرده و در راه حفظ تمامیت ارضی وطن جانفشانی کرده اند.