تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3750265
شناسه : 3750265
تاریخ :
اهداف بازآموزی داروسازان/ آشنایی با بیماری‌های شایع اقتصاد ایران: رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی، به تشریح اهمیت سخنرانی های بازآموزی در همایش داروسازی پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی از ۲۴ الی ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.

در این رویداد علمی و صنفی، بیش از ۲۰۰۰ داروساز در سخنرانی‌های بازآموزی شرکت کردند.

سخنرانی‌های بازآموزی روز اول

شعله ابراهیم پور متخصص داروسازی بالینی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی البرز، در سخنرانی یا موضوع تجویز و منطقی دارو در اختلالات جنسی، نکاتی را برای شرکت کنندگان در همایش ارائه داد.

مهدی محمدی متخصص داروسازی بالینی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی البرز، در سخنرانی با موضوع تجویز و مصرف منطقی دارو در اختلالات جنسی مردان، به طرح چالش‌های این مبحث علمی و پزشکی پرداخت.

سخنرانی‌های بازآموزی در همایش داروسازی، در نوبت عصر با سخنرانی شعله ابراهیم پور متخصص داروسازی بالینی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه یافت.

موضوع سخنرانی وی، مدیریت عوارض داروهای مورد استفاده در درمان ناباروری زنان است.

سخنرانی‌های بازآموزی روز دوم

دومین روز از برگزاری چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی، با سخنرانی‌های بازآموزی ادامه پیدا کرد.

تجویز و مصرف منطقی فرآورده‌های مورد استفاده در درمان سنگ‌های کلیه؛ اولین سخنرانی روز دوم بود که دکتر سیمین دشتی متخصص داروسازی بالینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای حاضران انجام داد.

تجویز و مصرف منطقی محلول‌های تزریقی با حجم بالا (سرم‌ها)، سخنرانی بود که دکتر سیمین دشتی متخصص داروسازی بالینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برای شرکت کنندگان در همایش ارائه داد.

رویکرد کیس محور به تداخلات رایج دارویی در بیماری‌های قلبی و عروقی، سخنرانی سوم در بخش اول از روز دوم همایش داروسازی بود که توسط دکتر سها نمازی متخصص داروسازی بالینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ارائه شد.

سخنرانی‌های بازآموزی روز پایانی همایش داروسازی

سلسله سخنرانی‌های بازآموزی در روز پایانی چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی نیز ادامه داشت.

در روز سوم و پایانی، موضوع سخنرانی‌ها عبارت بودند از تجویز و مصرف منطقی دارو در ناخوشی‌های شایع گوارشی، تجویز و مصرف منطقی دارو در ناخوشی‌های شایع چشم و گوش، تجویز و مصرف منطقی دارو در اختلالات رایج در دوران بارداری و شیردهی و سخنرانی آخر بازآموزی، تجویز و مصرف منطقی دارو در ناخوشی‌های شایع عضلانی اسکلتی بود.

امید سبزواری رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی، در حاشیه روز پایانی همایش داروسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از وظایف انجمن‌های علمی، افزایش دانش و مهارت دانش آموخته‌های رشته مربوطه است. در همین راستا، تلاش ما در انجمن این است که دانش و مهارت دانش آموختگان رشته داروسازی و پزشکان را با برگزاری این قبیل بازآموزی‌ها، در مقابل بیماری‌های شایع، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر افزایش دهد.

وی افزود: بازخوردی که ما از شرکت کنندگان در همایش داروسازی داشتیم، این بود که مطالب ارائه شده مورد رضایت آنها بوده و استفاده مفید را از برنامه‌های بازآموزی برده اند.

چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی در روزهای ۲۴ الی ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.