تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750264
شناسه : 3750264
تاریخ :
عفت و پاکدامنی از برکات وجود غیرت در زندگی انسان‌ها است اقتصاد ایران: دیواندره_امام جمعه دیواندره گفت:عفت و پاکدامنی، جلوگیری از فساد وثبات خانواده از برکات وجود غیرت در زندگی انسان‌ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا جلال مرادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع دیواندره با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: این روز فرصتی برای بیان رشادت‌های این غیور مردان است آزادگان سبک تر از سنگ صبورو راضی‌ترین کسان به قضای الهی بودند که با سینه‌های فراخ‌تر از اقیانوس که داشتند از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوستند.

وی افزود: در کلام رهبر معظم انقلاب آزادگان به عنوان عنصر اصلی، حقیقی و وابسته به اسلام و انقلاب با امید و خوش‌بینی نسبت به آینده همواره در صحنه‌های انقلاب حضور داشتند و با بهره گرفتن از ذخیره بزرگ معنوی که در دوران اسارت اندوخته اند به مجاهدت خود در راه خدا پرداختند.

امام جمعه دیواندره به اهمیت غیرت و داشتن آن پرداخت و گفت: اگر عده‌ای از این وجدان بیدار فاصله بگیرند، زمینه‌های بی غیرتی را برای خود جلب می‌کنند و منجر به ترویج فرهنگ بیگانگان، جلب منافع و رضایت بیگانگان، همنشینی با افراد بی غیرت خواهند شد.

ماموستا مرادی تصریح کرد: افراد باغیرت و غیور آثار و برکات غیرت را در زندگی خود به صورت محسوس نشان می‌دهد که شامل عفت و پاکدامنی، جلوگیری از فساد، ثبات خانواده، عزت و سربلندی است.

وی دفاع از ناموس را از واجبات شرعی دانست و ادامه داد: هر انسانی اموری چون خانواده، خانه، سرزمین و کشور خود را به عنوان ناموس خویش می بیند و خود را ملزم به دفاع از آن می‌داند.

وی بیان کرد: در فرهنگ عربی از این امر به عنوان «حمیت» یاد می‌شود و حمیت مصدر جعلی از «حمی» به معنای دفاع و صیانت است.

ماموستا مرادی با اشاره به اینکه شریعت را نیز ناموس می‌گویند گفت: دلیل این امر آن است که انسان به شریعت پناه می‌برد و خود را از شر ظلم و ستم در امان نگه می‌دارد.

امام جمعه دیواندره اضافه کرد: فطرت آدمی به گونه‌ای است که از خود و خانواده و نوامیس خویش دفاع و صیانت می‌کند و اجازه تعرض به کسی را نمی‌دهد.