تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750262
شناسه : 3750262
تاریخ :
برپایی ۱۵ موکب اربعین در ملایر اقتصاد ایران: همدان-مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر از برپایی ۱۵ موکب در این شهرستان خبر داد و گفت: این موکب‌ها در مسیر رفت و برگشت به زائران اربعین خدمات‌رسانی دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علیرضا باقری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه شهرستان ملایر یکی از مسیرهای اصلی زوار اربعین است، اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی در شهرستان ملایر ۱۵ موکب برپا شده است.

مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر گفت: این موکب‌ها در مسیر رفت و برگشت به زائران خدمات‌رسانی دارند.

وی افزود: این موکب‌ها شامل موکب فاطمةالزهرا (س) در بهشت هاجر ملایر، موکب علی بن موسی الرضا (ع) در زنگنه، موکب امامزاده عبدالله و سعید روستای آورزمان در گلزار شهدای روستا، موکب قمر بنی‌هاشم روستای توچغار در ابتدای روستا، موکب امام رضا در مسیر برگشت تالار الماس، موکب حضرت رقیه روستای دهنو آورزمان، موکب العباس روستای حسین‌آباد ناظم، موکب خدام الحسین روستای کرتیل‌آباد، موکب امام حسن مجتبی روستای نمازگاه و موکب حضرت ابوالفضل انوج و موکب ام البنین روستای پری، موکب شهید صیاد شیرازی روستای نازول و موکب امام حسن عسگری سامن است.

وی بت بیان اینکه فعالیت تعدادی از موکب‌های ملایر از ۲۰ مرداد ماه شروع شد ه گفت موکب روستای آورزمان و توچغاز از جمله این موکب ها هستند.

باقری با بیان اینکه، اوج فعالیت موکب‌های شهرستان ۵ تا ۱۵ ماه صفر است. برخی موکب‌ها در ملایر در مسیر رفت، و برخی در مسیر برگشت و تعدادی هم در مسیر رفت و برگشت به زائران خدمات‌دهی می‌کنند.

مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر با بیان اینکه در هر موکب حداقل در هر شیفت ۴۰ نفر از خادمان اباعبدالله (ع) به زائران خدمات‌دهی دارند، افزود: این خدمات شامل خدمات اطعام و اسکان، خدمات فرهنگی، فنی، بهداشتی، واکس کفش، خدمات مشاوره‌ای، حضور روحانیون، برپایی نماز جماعت و… است.

وی بیان کرد: در هر یک از موکب‌های ملایر روزانه بیش از دو هزار غذا طبخ می‌شود و روزانه ۴ هزار مورد پذیرایی انجام که هزینه این موکب‌ها همه از نذورات مردمی و کمک‌های خیرین است، دستگاه‌های خدمات‌رسان و ارگان‌های مختلف به‌عنوان پشتیبان خادمان اربعین را همراهی می‌کنند. وی در ادامه با هر موکب بین ۵۰۰ تا یک هزار اسکان را دارد گفت پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نف ر از م سیر ملایر عبور و از خدمات این موکب ها بهره‌مند شوند

وی از کمک ۶۰۰ میلیون تومانی اوقاف و امور خیریه ملایر در قالب اقلام خشک شامل برنج و روغن به موکب ها خبر داد و گفت شرکت پلاره ملایر نیز ۲۰۰ میلیون تومان پنیر برای صبحانه به موکب‌های ملایر داده است.

باقری در ادامه با بیان اینکه: علاوه بر این موکب برون‌مرزی حضرت بقیةالله (عج) ملایر به‌عنوان شانزدهمین موکب شهرستان ملایر برای دومین سال با مدیریت امام جمعه ملایر در شهر کربلا برپا شده است افزود: اقلام مورد نیاز موکب بقیةالله (عج) ملایر با خودروهای سبک و سنگین اعزام شده است.

وی با بیان اینکه این موکب اولین موکب برون‌مرزی ملایر است که با فاصله ۱۹۰۰ متری حرم امام حسین (ع) در کربلا برپا شده است، گفت: این موکب از امروز کار خود را شروع کرده و تا ششم شهریور ماه برای خدمت به زائران اربعین برپا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هر شیفت این موکب حدود ۴۰ نفر فعالیت دارند گفت: این افراد شامل آشپز، پزشک، نیروهای هلال احمر، نیروهای خدماتی، فرهنگی و… هستند.

باقری تصریح کرد: این موکب روزانه بیش از یک هزار نفر را خدمات دهی دارد که در روزهای شلوغ تا چهار هزار نفر نیز خدمات‌دهی این موکب است.