تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3750254
شناسه : 3750254
تاریخ :
افت قیمت طلا و سکه/ حباب سکه ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافت اقتصاد ایران: طی هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با وجود افزایش قیمت‌های جهانی، با کاهش مواجه شد؛ حباب سکه نیز به دنبال افت تقاضا، ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، طی هفته‌ای که گذشت قیمت‌ها در بازار طلای جهانی روند افزایشی به خود گرفت؛ هرچند در مقاطعی کاهش‌های جزئی هم داشت اما در مجموع در طول این هفته قیمت جهانی طلا با افزایش مواجه بود.

این در حالیست که قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی به تبعیت از کاهش نرخ ارز و همچنین افزایش تعداد معاملات در سطح بازار برای فروش سکه و طلا جهت مشارکت در طرح فروش خودرو، روند کاهشی داشت.

در این ارتباط محمد کشتی‌آرای کارشناس ارشد بازار طلا و سکه گفت: در هفته جای قیمت جهانی روزانه سیر صعودی داشت و به طور متوسط این هفته با ۲۹ دلار افزایش قیمت جهانی، هر اونس طلا به ۲۴۶۰ دلار رسید. همچنین قیمت هر اونس نقره ۲۸ دلار و ۷ سنت و بهای هر اونس پلاتین ۹۴۴ دلار است.

قیمت جهانی طلا با افزایش مواجه است اما کاهش قیمت ارز و افت تقاضا باعث شد قیمت انواع سکه و کمی هم قیمت طلا با کاهش مواجه شود؛ به گونه‌ای که قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۸۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۲۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۹۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: البته قسمت زیادی از کاهش قیمت انواع سکه مربوط به حباب است که با توجه به کاهش تقاضا، قیمت‌ها با افت همراه شد.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده با ۱۲۵ هزار تومان کاهش هفتگی ۱۵ میلیون و ۵۵ هزار تومان و قیمت طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۸ هزار تومان کاهش هفتگی به ۳ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان رسید. یک گرم طلای ۲۰ عیار ۳ میلیون و ۸۶۱ هزار تومان، یک گرم طلای ۲۱ عیار ۴ میلیون و ۵۵ هزار تومان، یک گرم طلای ۲۲ عیار ۴ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان قیمت خورد.

وی گفت: حباب سکه نیز با ۸۰۰ هزار تومان کاهش در هر قطعه سکه به ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.