تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750250
شناسه : 3750250
تاریخ :
دستاوردهای ایران اسلامی قابل انکار نیست اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه موقت یزد گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی علیرغم برخی مشکلات، قابل انکار نیست و نباید به گونه‌ای مسائل مطرح شود که کاری انجام نشده و در بسیاری از زمینه ها در دنیا زبانزد هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به اینکه در ایام حزن و اندوه اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش قرار داریم گفت: امیدواریم بتوانیم آنچه را شایسته مقام امام حسین (ع) و آل رسول الله (ص) است، انجام دهیم.

وی با اشاره به ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بیان کرد: هر چند آزادگان ما، مصیبت‌های زیادی را تحمل کردند و چه بسا سال‌های سال در چنگال ستمکارترین افراد گرفتار بودند اما با ایمان قوی و روحیه فوق‌ العاده، مقاومت کرده و دشمن را خوار کردند، برخی جان خود را در این راه از دست دادند اما تسلیم نیرنگ‌ها و ظلم آنان نشدند.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت مصدق و تبدیل حکومت ایران به سلطنت پادشاهی گفت: این روز درس بزرگی برای ملت ما است که متأسفانه این درس بزرگ نزد خیلی‌ها، تنها درس نیست بلکه ضد درس شده است.

وی ادامه داد: همان زمان هم افرادی بودند که می‌فهمیدند چکار باید بکنند که این گرفتاری ایجاد نشود و عده‌ای هم نفهمیدند و مصیبت‌های عظیمی بر این کشور وارد شد تا پیروزی انقلاب رقم خورد و تاکنون جبران کافی صورت نگرفته است.

آیت الله مدرسی افزود: مردم با تلاش‌هایی که کردند، حکومتی نسبتاً ملی و برخاسته از مردم و مدافع حقوق مردم روی کار آمد و توانستند مدتی این حکومت را نگه دارند که مهمترین کار این حکومت ملی کردن نفت بود.

وی با اشاره به اینکه استقلال، عزت، شرافت، رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی هزینه دارد گفت: آنان تحریم می‌کنند اما آیا کسی که تحریم کرده تا مستقل نشویم، مشکل گشا خواهد شد. مشکل را باید با توکل به خدا و سر انگشت پُر هنر این ملت حل کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به ۳۱ مردادماه، روز صنعت دفاعی کشور بیان کرد: امروز ابرقدرت‌های دنیا یا محتاج صنایع دفاعی ما هستند یا حداقل از ما می‌ترسند. روزی بسیاری از تجهیزات نظامی از آمریکا تأمین می‌شد اما امروز در خرید پهبادهای ما مسابقه می‌دهند و خواستار موشک‌های نقطه زن ما هستند و موارد دیگر که ان شاءالله بعدها خواهیم فهمید.

وی ادامه داد: اکنون مشکلاتی وجود دارد اما عزت، شرافت، عظمت، استقلال این کشور و برای تکرار نشدن بردگی باید ایستادگی کرد، البته این چنین هم نیست که در شرایط فوق العاده سختی باشیم. الحمدلله به مستضعفین رسیدگی می‌شود و آنچه در توان دولت باشد، انجام می‌شود و علی رغم فشارها، کشوری با این عظمت و قدرت داریم و اقتصاد ما در جهان، اقتصاد قابل اعتنایی است و از اقتصادهای مهم دنیا حساب می‌شود و لذا باید دستاوردها را دید.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: امیدواریم از قضیه ۲۸ مرداد و نظایر آن پند بگیریم و دوباره در آن چاله‌ای که این مکاره‌های حیله گر بی رحم بی انصاف برای ما تهیه می‌بینند، قرار نگیریم.