تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750246
شناسه : 3750246
تاریخ :
سهل انگاری در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها گناه است اقتصاد ایران: سقز_امام جمعه سقز گفت: سهل انگاری در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها گناه است و همه افراد باید حافظ محیط زیست و منابع طبیعی باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا محمود ابن الخیاط در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سقز با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی اظهار کرد: کشاورزان و کسانیکه به مزارع و باغ‌ها می‌روند باید مراقب آتش‌هایی که برای چای و پخت و پز روشن می‌کنند باشند چرا که عدم توجه به این موضوع منجر به آتش‌سوزی حجیم و در نهایت نابودی زمین، گونه‌های گیاهی و خواهد شد.

وی افزود: کسانیکه موجب آتش‌سوزی می‌شوند باید در درگاه خداوند پاسخگو باشند چرا که منجر به سوختگی مراتع خواهند شد.

امام جمعه سقز عنوان کرد: باید همه ما در برابر محیط‌زیست و منابع طبیعی احساس مسؤولیت کنیم و اجازه ندهیم با سهل انگاری مراتع و جنگل‌ها به نابودی کشیده شود.

ماموستا ابن‌الخیاط همچنین به اهمیت نماز پرداخت و اذعان کرد: خواندن نماز پنج شرط دارد که یکی از شروط آن پاکی و طهارت است و باید مورد توجه باشد.

وی تمیزی بدن، لباس و محل اقامه نماز را نیز شرط اصلی اقامه نماز دانست و اضافه کرد: نماز باید به موقع خوانده شود و از موکول کردن نماز به زمان دیگر بپرهیزیم.

امام جمعه سقز اضافه کرد: خداوند در قرآن فرموده است «کسانیکه به خداوند ایمان آورده‌اند اگر بدون وضو نماز اقامه کنند نمازشان مقبول نیست» و در قیامت چهره مؤمنان براساس وضو و نمازشان شناخته می‌شود.

ماموستا ابن‌الخیاط گفت: پیامبر اسلام الگوی همه مسلمانان است و باید در غسل و وضو از پیامبر الگو بگیریم و از اصراف آب نیز بپردازیم.