تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750225
شناسه : 3750225
تاریخ :
قدرت صنعت دفاعی ایران تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد اقتصاد ایران: کرج - معاون وزیردفاع گفت : امروز قدرت صنعت دفاعی ایران اسلامی، تهدیدهای مختلف از جمله تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار «سید مجید ابن الرضا» در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج افزود: بر این اساس شعار ما می‌توانیم به فرهنگ ما توانسته‌ایم تبدیل شده است.

وی بیان کرد: امروز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک مجموعه اقتدار آفرین است که از طریق فناوری و دانش روز قدرت دفاع و بازدارندگی کشور را ارتقا داده است.

ابن الرضا گفت: در این مجموعه، پیشرفت‌ها بیانگر تجلی خودباوری و اراده مکتبی و انقلابی بوده که کشور را توسعه داده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت دفاع دربرنامه تحولی دولت و برنامه هفتم توسعه اقدامات مؤثری داشته که توانسته پاسخگوی مطالبات نظامی وغیرنظامی باشد، بیان کرد: پایداری در دفاع همه جانبه از سرفصل‌های مأموریتی این وزارتخانه است.

ابن الرضا اضافه کرد: امروز با استفاده از نخبگان به ویژه دانشگاهیان، همکاری ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان توانسته‌ایم به قدرت‌های قابل توجهی در صنعت دفاع دست یابیم.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: ایجاد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فناوری دفاعی ویژه در صنایع راهبردی برای مقابله با انواع تهدیدها از جمله موفقیت‌ها به شمارمی رود.

ابن الرضا گفت: در سالهای اخیر نبرد ایران اسلامی در راهبرد جنگ‌های ترکیبی را داشتیم که با توسعه یافتگی صنایع دفاعی طراحی‌های مختلفی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: طراحی موشک‌های کروز، بالستیک، رزم‌های هوایی، زمینی و دریایی از دستاوردهای مهم صنعت دفاعی کشور است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وعده صادق را از دیگر موفقیت‌های ایران اسلامی در حوزه دفاعی عنوان کرد و یادآورشد: دفاع سایبری، جنگ شناختی و جنگ الکترونیکی از دستاوردهای مهم صنعت دفاعی کشور به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: امروز جنگ دنیا به سمت هوش مصنوعی و سایبری رفته که باید قابلیت‌های صنعت دفاعی را در این زمینه نیز افزایش داد.

ابن الرضا با اشاره به رشد ۱۸۹ درصدی ایران اسلامی در تولید محصولات دفاعی به ویژه دفاع راهبردی و رشد ۲۲۳ درصدی در صادرات محصولات دفاعی گفت: پرتاب موفق موشک سیمرغ، تنظیم همزمان سه ماهواره درصنعت فضایی، پرتاب موفق کاوشگر سامان را داشتیم.

وی از دیگر توفیقات صنعت دفاع کشور را ساخت و تعمیر ۱۰۰ فروند بالگرد نظامی و غیرنظامی برشمرد و افزود: همچنین با طراحی پهپاد راهبردی اقدامات مؤثری در حوزه دفاع شده است.