تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750224
شناسه : 3750224
تاریخ :
ضرورت تسریع در انتخاب وزرا/ پزشکیان موضع گیری‌های خوبی دارد اقتصاد ایران: آرادان- امام جمعه آرادان با اشاره به اینکه دولت جدید در شرایط متفاوتی از دیگر دولت‌ها سر کار آمده است، گفت: امروز با کمک نمایندگان می‌بایست دولت زودتر شکل گرفته و وزرا انتخاب شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان در مسجد صاحب الزمان (عج) ضمن اشاره به انتخاب کابینه و رأی اعتماد مردم، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند کاری صورت گیرد که دولت زودتر تشکیل شود تا امور مملکت سریعاً به دست گرفته شود.

وی با بیان اینکه مطالبات معظم له اگر بخواهیم که محقق شود، نباید زیاد معطل کرد، افزود: از سوی دیگر اما ایشان معیارهایی را هم تعیین کردند که نمایندگان مجلس باید به این موضوعات هم توجه داشته باشند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه امانت داری، صالح بودن، صداقت، اعتقاد به آرمان‌های نظام اسلامی و شهدا، کارآمدی و … در زمره معیارهای وزرا از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: نمایندگان باید تحقیق کنند و این معیارها را در مسئولیت‌های سابق وزرای پیشنهادی جستجو کنند.

شریفی نیا با بیان اینکه مواجهه مثبت و حداکثری مجلس و دولت نیاز است، گفت: این دولت مانند دولت‌های قبل نیست دولت‌های قبلی در حالت عادی شکل می‌گرفت و یکسال هنوز به پایان دولت مانده بود که افراد می‌آمدند و وارد کارزار می‌شدند و رقابت می‌کردند و نامزدها برنامه‌هایشان را بیان می‌کردند اما در این زمان اندک، نباید بازهم معطل کرد.

وی با بیان اینکه می‌بایست در این مقطع قدری ملاحظه کرد و همکاری با دولت چهاردهم همکاری بیشتر شود، افزود: از آن سو دنبال این هم نیستیم که مجلس اختیارات خود را نادیده بگیرد البته وزرایی که وارد کمیسیون‌ها شدند بجز یکی دو نفر، مابقی تائید شده‌اند و اکثر وزرا بدون مشکل انتخاب خواهند شد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه امیدواریم که دولت زودتر شکل بگیرد، تاکید کرد: مواضع پزشکیان نیز تاکنون خیلی عالی بوده و توانسته به خوبی راجع به مسائل داخلی موضع گرفته است همچنین وی تاکید دارد که برنامه ریزی او طبق برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی و کلانی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند.

شریفی نیا با بیان اینکه پزشکیان در بسیاری موارد در دهان دشمنان زده و نگذاشته که سو استفاده کنند، افزود: رئیس جمهور همچنین در ایام محرم موضع گیری خوبی را در قبال اسرائیلی‌های خبیث داشت که جای تقدیر دارد.