تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3750221
شناسه : 3750221
تاریخ :
اوحدی: رژیم صهیونیستی در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده است اقتصاد ایران: سعید اوحدی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران گفت: امروز رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰ ماه است که در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید، سعید اوحدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز جمعه 26 مردادماه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت روز 26 مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، گفت: 26 مردادماه روز آزادی فرزندان مقاوم و پرافتخار شما مردم شریف را نه تنها به آزادگان عزیز و سرافراز که به دامن میهن بازگشتند، بلکه به شما مردم صبور و خانواده‌های شهدا که فرزندانشان را درجهت اعتلای ایران تقدیم کردند، به جانبازان عزیز و خانواده‌های آزادگان تبریک می‌گویم.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در حال حاضر رژیم اسرائیل بیش از 10 ماه است که در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده است. جوزف نای یکی از اندیشه‌پردازان وزارت خارجه آمریکاست که در دهه 90 در وزارت خارجه انگلستان، نظریه‌ای درباره جنگ نرم بیان کرد. او در نظریه خود اذغان کرد که جوامع دارای ریشه ایدئولوژیک و مذهبی با جنگ نظامی از بین نمی‌روند، بلکه باید با جنگ نرم، ایجاد ناامیدی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، ریشه ایدئولوژیک جوامع را از بین ببرند و این جوامع را به بن‌بست رساند.

مهندس اوحدی با بیان اینکه رژیم اسرائیل بیش از 10 ماه است که در محاصره مقاومت مردم غزه قرار گرفته است، توضیح داد: اگر روزگاری این رژیم در مدت 6 روز فلسطین را تحت اشغال خود درآورد، امروز بیش از 10 ماه است که در باتلاق عظیم غزه و مقاومت مردم مظلوم آن گرفتار شده است.

وی افزود: دلیل این پایداری مردم فلسطین، فرهنگ ایثار و شهادت است که دفاع مقدس باعث ترویج آن شد و به زودی شاهد رسوایی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم. این در تمام دنیا بی‌سابقه بوده که بیش از یک میلیون نفر روزانه در انگلیس و آلمان تجمع و برای دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین قیام کنند.

مهندس اوحدی با اشاره به شور عاشقان حسینی در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: مگر 1400 سال پیش امام حسین (ع) را به شهادت نرساندند؟ مگر همه اخبار در اختیار کفر، نفاق و شرک نبود؟ در روز عاشورا چه شد که 25 اسیر کربلا به قافله‌سالاری حضرت زینب (س)، عظمتی را ایجاد کردند که امروز سیل زائران مشتاق اربعین به سوبی کربلا در حال حرکت است.

وی افزود: شهدا، جانبازان و آزادگان چه عظمتی داشتند که اهداف آنها این چنین گسترش پیدا کرده و انصارالله یمن امان صهیونیست‌ها را در منطقه بریده است؟

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «آنچه مسیر انقلاب را تضمین می‌کند، تاثیر ارزش‌های اسلامی، تاثیر ارزش‌های شهدا و خانواده‌های معظم آنها و در نهایت خدمت به مردم است».

انتهای پیام/