تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750210
شناسه : 3750210
تاریخ :
اربعین نمایش قدرت‌نمایی جهان اسلام و شیعه است اقتصاد ایران: قزوین- امام‌جمعه آبیک گفت: اربعین قدرت‌نمایی جهان اسلام و شیعه است و شیعیان با حضور با شکوه خود قدرتشان را به رخ جهان کفر می‌کشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام تقی روحانی امام‌جمعه آبیک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک با بیان اینکه اگر می‌خواهیم بنده محبوب خدا باشیم راهش ترک گناه است اظهار کرد: خداوند انسان‌های با تقوا را دوست دارد و دوستی خداوند با بنده‌اش مانند دوستی‌های معمولی نیست.

وی با اشاره به پیاده‌روی عظیم اربعین افزود: حضور مردم عاشق اباعبدالله الحسین (ع) از کشور و ملیت‌های مختلف دنیا باعث شده تا هیچ زبان و دوربین نتواند عظمت این راهپیمایی روز اربعین را بازگو کند.

امام‌جمعه آبیک با اشاره به ابعاد و پیام سیاسی پیاده‌روی اربعین ادامه داد: زیارت اربعین یک زیارت‌نامه سراسر سیاسی است و به همین جهت رسانه‌های دشمنان اصلاً چیزی از این راهپیمایی و زیارت منعکس نمی‌کنند و نمی‌خواهند این صحنه را مردم جهان ببینند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مردم را از جهالت و گمراهی نجات می‌دهد، تأکید کرد: اگر دشمنان سرنیزه‌ها را بردارند و بگذارند این راهپیمایی به جهان معرفی شود همه مردم جهان یکپارچه فریاد لبیک یا حسین (ع) سر خواهند داد.

امام‌جمعه آبیک عنوان کرد: پیام دیگر اربعین این است این حرکت هرسال قوی‌تر و با عظمت‌تر می‌شود و زمینه‌ساز ظهور مهدی (عج) آل محمد (ص) خواهد بود.

وی بیان کرد: یک پیام دیگر اربعین قدرت‌نمایی جهان اسلام و شیعه است و شیعیان با حضور با شکوه خود قدرتشان را به رخ جهان کفر می‌کشند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: پیام دیگر اربعین اوج تجلی ایثار و فداکاری در حد اعلای آن است و می‌بینیم عراقی‌ها از بعد اربعین پول جمع می‌کنند تا در اربعین سال بعد هرچه دارند به پای زائران حسین (ع) بریزند و این اوج ایثار و تجلی فداکاری است که اثر خون خدا است.

وی گفت: تحقق اتحاد جهانی شیعه با دیگر مذاهب از پیام‌های دیگر راهپیمایی عظیم اربعین است که مسلمان و غیرمسلمان و شیعه و سنی ندارد.

امام‌جمعه قزوین پایان با اشاره به سالروز ورود اسرا به کشور اضافه کرد: اربعین مدیون همین آزادگان است و اگر این‌ها شلاق نمی‌خوردند و رنج اسارت نمی‌بردند راه کربلا باز نمی‌شد.