تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750205
شناسه : 3750205
تاریخ :
حمایت از مردم غزه رویکرد محوری راهپیمایی اربعین است اقتصاد ایران: اراک- خطیب جمعه اراک گفت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، رویکرد محوری راهپیمایی اربعین امسال است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک، اظهار کرد: ماهیت و نهضت عاشورا و برگزاری راهپیمایی اربعین، ضد ظلم و حمایت از مظلوم است و در اربعین امسال تلاش خواهد شد که صدای مظلومیت مردم غزه و ابراز انزجار و نفرت از متجاوزان، جهانی شود.

امام جمعه اراک گفت: استان مرکزی یکی از مسیرهای پرتردد عبور زائران حسینی برای شرکت در آئین راهپیمایی اربعین حسینی است از این رو انتظار است در این راستا دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه حمایت از مقاومت و مردم فلسطین و غزه، رویکرد محوری راهپیمایی اربعین امسال است، افزود: ۴۰ هزار شهید، ۲۵ هزار مصدوم، ۱۰ هزار زندانی و ۱۰ هزار بیمار حاصل حملات ۱۱ ماهه گذشته رژیم صهیونیستی در غزه است که این مهم باید جهانی شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به ۲۶ مرداد و سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان حق بزرگی بر گردن مردم و کشور دارند و نماد مقاومت و پایداری در مقابله با ظلم هستند.

وی با اشاره به ۳۱ مرداد و گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور گفت: اکنون نظام جمهوری اسلامی در حوزه صنایع دفاعی حرف برای گفتن دارد و باید با بهره گیری از ظرفیت مهندسان و متخصصان داخلی در این حوزه در جهان برتر و مطرح باشیم.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: انتظار است رأی اعتماد به وزرا بر اساس سلیقه‌های شخصی و حزبی نباشد و با مدنظر قرار دادن راهبردهای رهبر معظم انقلاب، افراد لایق، کاردان، پاک دست و جهادی به عنوان کابینه دولت چهاردهم برگزیده شوند.