تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750198
شناسه : 3750198
تاریخ :
همایش بزرگ اربعین حسینی جهان را مجذوب اسلام ناب کرده است اقتصاد ایران: مشهد- امام جمعه گناباد گفت: همایش بزرگ اربعین حسینی جهان را مجذوب اسلام ناب کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صادقی نسب ظهر جمعه در جمع نمازگزاران شهرستان گناباد اظهار کرد: آئین اربعین حسینی که همه ساله با حضور افزون بر ۲۰ میلیون نفر زائر اعم از شیعه، سنی، یهودی و مسیحی ایزدی و هندو به طور مسالمت آمیز کشور در عراق و کربلا برگزار می‌شود مایه افتخار در دنیا و نشانه مهرورزی و هم زیستی مسالمت آمیز و تأثیرات معنوی و تربیتی زیادی است.

امام جمعه گناباد ادامه داد: در همین راستا در رسانه‌های استکباری که رویدادهای بسیار کوچک را با آب و تاب پوشش می‌دهند چون چشم دیدن این همه عظمت را ندارند آن را منعکس نمی‌کنند.

وی گفت: همایش بزرگ اربعین حسینی جهان را مجذوب اسلام ناب کرده است و هرساله باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود.

صادقی نسب با گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از آزادگان به عنوان سرافرازانی یاد کرد که با لبیک به ندای امام خمینی (ره) عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و تا سر حد شهادت از اسلام دفاع کردند و در اردوگاه‌های قرون وسطایی عراق شکنجه شدند ولی هرگز در مقابل صدام و صدامیان تسلیم نشدند آزادگان با استمرار از خدا و توسل به اهل بیت (ع) صبر و استقامت کردند تا پروردگار، زمینه آزادی آنان را فراهم ساخت.

امام جمعه گناباد گفت: تلاش رئیس جمهور پزشکیان برای تشکیل دولت وفاق ملی اقدامی شاخص و شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به ارائه لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم توسط پزشکیان برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی از نمایندگان این مجلس خواست که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب وزرای هیأت دولت را براساس معیارهایی همچون اعتقاد به مبانی نظام جمهوری اسلامی، تدین، تشرع، میدان داری فرهنگ، سازندگی و اقتصاد و صداقت و امید به آینده و مشهور بودن به پاک دستی بررسی کنند.

صادقی نسب ادامه داد: بعد از شهادت شهید اسماعیل هنیه قدرت‌های غربی بدون محکوم کردن این ترور و نسل کشی و کودک کشی صهیونیست‌ها با فرستادن واسطه‌ها تلاش می‌کنند ایران را از انتقام سخت منصرف کنند اما همان طوری که خودشان اعتراف کردند انتقام، حق شرعی، قانونی و ملی ایران است و ملت ایران بی صبرانه خواستار انتقام سخت هستند.