تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750183
شناسه : 3750183
تاریخ :
آزادگان سند پیروزی و ایستادگی مردم ایران اسلامی هستند اقتصاد ایران: گرگان- امام جمعه موقت گرگان گفت: آزادگان سند پیروزی و ایستادگی مردم ایران اسلامی در دفاع مقدس هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان سند پیروزی و ایستادگی مردم ایران اسلامی در دفاع مقدس هستند.

وی افزود: هیچ گاه نمی‌توانیم موقعیتی که این افراد در اردوگاه‌ها و زندان‌های عراق داشتند را تصور کنیم و نمی‌دانیم چه بر آنها گذشت.

امام جمعه موقت گرگان گفت: رژیم بعثی عراق با شکنجه‌های که بر اسرا وارد می‌کرد ضربه‌های سختی بر جسم و روح آزادگان وارد شد که هرگز نمی‌توان آن را با ساخت یک فیلم به تصویر کشاند.

وی یادآور شد: شکنجه‌های سختی که رژیم بعثی عراق به اسرای ایرانی وارد می‌کرد آنقدر بی رحمانه بود که برخی‌ها به شهادت رسیدند.

لیوانی با اشاره به ۲۸ مرداد سالروز کودتای آمریکا علیه دولت ملی مصدق در سال ۱۳۳۲ و بازگشت شاه، اظهار کرد: در سابقه حمایت آمریکا از مظلومین و ستمدیدگان را نداریم و برعکس همیشه از ستمگران و ظالمان حمایت کرده است.

وی افزود: نمونه‌هایش امروز در عرصه مشاهده می‌شود و می‌بینیم که وقتی در شورای امنیت سازمان ملل جلسه تشکیل می‌شود و تصمیم می‌گیرند آتش بس در غزه برقرار شود می‌بینیم آمریکا برای ادامه دادن جنایتش چطور برخورد می‌کند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در یکی از مدارس غزه، گفت: بعد از این جنایت باز هم آمریکا تجهیزات نظامی از قبیل هواپیمای جنگی و غیره به ارزش ۲۰ میلیارد دلار را به این رژیم غاصب تحویل داد.

لیوانی ادامه داد: این اقدامات نشان دهنده این است که آمریکا از ستمگران حمایت می‌کند.

وی در خصوص ۳۱ مرداد روز جهانی مسجد و علت نامگذاری این روز، افزود: در آگوست ۱۹۶۹ یعنی دو سال بعد از جنگ اسرائیل غاصب با اعراب، رژیم صهیونیستی با حمله به مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین را به آتش می‌کشد.

امام جمعه موقت گرگان گفت: به عقیده من صهیونیست‌ها اعتقادی به دین حضرت موسی (ع) ندارند و در ظاهر خود را یهودی می‌دانند و تمام ارزش‌های الهی و اعتقادی را زیر پا می‌گذارند.

وی گفت: در طول این مدت هم ما دیدیم مساجدی را در غزه بمباران کردند و حتی به کلیسای مسیحی‌ها هم رحم نکردند. آنها حتی به مدارس هم حمله کردند و این نشان می‌دهد از عاطفه انسانی به دور هستند.