تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750182
شناسه : 3750182
تاریخ :
اربعین سمبل استقامت و مقاومت است اقتصاد ایران: قزوین- امام جمعه قزوین اربعین را سمبل استقامت و مقاومت و وحدت تشیع دانست و گفت: راه قدس از کربلا و از مسیر اربعین می‌گذرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به فشارها بر روی اسرائیل در برابر جنایت غزه اظهار کرد: امروز شاهد یک انزجار بین المللی نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی در سراسر جهان هستیم.

وی با بیان اینکه آگاهی مردم افزایش یافته است، افزود: این آگاهی باعث افزایش وحدت ملت‌های آزادی خواه و مردم خواهد شد و بدون شک آینده ملت فلسطین روشن و آینده اسرائیل تاریک است.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: امروز انزجار نسبت به مستکبران عالم افزایش یافته و نفرت و انزجار از این مستکبران و ایادی آنها در قلوب آحاد مردم ما موج می‌زند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز صنعت دفاعی ادامه داد: جمهوری اسلامی در طول این ۴۵ سال بر آمادگی دفاعی خود افزوده اما هرگز دنبال کشتن انسان‌های بی‌گناه نبوده است.

آیت الله عابدینی گفت: به اعتراف دشمنان این ملت امروز ایران جزو قدرت‌های موشکی دنیا است و این در حالی است ما در ابتدای انقلاب حتی یک موشک نداشتیم.

وی اظهار کرد: قدرت موشکی امروز ایران برای هدف قرار دادن مردم بی‌گناه نیست بلکه موشک‌های نقطه زن و منهدم کننده ما برای نابودی قدرت شیطانی دشمنان است.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی بر اساس آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة وَ مِن رِباطِ آل‌خَیل تُرهِبونَ به عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم» است و با عمل به همین آیه توانسته‌ایم در برابر دشمنان قدرتمند شده و به ایستیم.

وی ادامه داد: امروز دنیا برای دشمنان این مردم نا امن شده و می‌دانند کوچک‌ترین جسارتی به ملت ایران با قدرتمندترین انتقام و پاسخ از سوی این ملت روبرو خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، اربعین را سمبل استقامت و مقاومت و وحدت تشیع دانست و ادامه داد: راه قدس از کربلا و از مسیر اربعین می‌گذرد.

وی با بیان اینکه اربعین قیام جهانی در مقابل مستکبران و برپایی عدل در مقابل ظالمان است، تأکید کرد: اربعین باید چراغ راه جهان و روشن کننده آینده جهان و یک فرهنگ عالم‌گیر است.

امام‌جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگذشت امام‌جمعه الموت، اظهار کرد: امام‌جمعه فقید الموت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین ائمه جمعه کشور با تک تک مردم الموت مأنوس و هم‌نشین بود.

وی بیان کرد: مشکلات مردم اصلی‌ترین دغدغه مرحوم حسینی بود و او در طول مسؤولیت و حیات خود همواره سعی می‌کرد با حضور در روستاها و جمع مردم به دنبال رفع مشکلات این مردم باشد.

امام‌جمعه قزوین در پایان یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات امروز کشور افزایش گرما و صرفه‌جویی در مصرف برق است و امیدواریم همه با هم در صرفه‌جویی در مصرف برق تلاش کنیم.